شناسهٔ خبر: 18995008 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نگاهی به توانمندی‎های نظامی پیونگ یانگ

آیا کره شمالی توانایی مقابله با آمریکا را دارد؟

خبرگزاری میزان- پایگاه «دیلی‌میل» با اشاره به رژه اخیر نیروهای نظامی کره‌شمالی در «پیونگ‌یانگ» به نقل از کارشناسان نظامی می‌نویسد: هدف اصلی کره‌شمالی از برگزاری رژه نظامی در مراسم بزرگداشت سالروز بنیانگذار کره‌مشمالی نمایش پیشرفته‌ترین توانمندی‌های نظامی خود به جهان است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، پایگاه «دیلی‌میل» با اشاره به رژه اخیر نیروهای نظامی کره‌شمالی در «پیونگ‌یانگ» به نقل از کارشناسان نظامی می‌نویسد: هدف اصلی کره‌شمالی از برگزاری رژه نظامی در مراسم بزرگداشت سالروز بنیانگذار کره‌شمالی نمایش پیشرفته‌ترین توانمندی‎های نظامی خود به جهان است.

کره‌شمالی

این تصویر روند روبه‌رشد نمایش تجهیزات نظامی کره‌شمالی در رژه‌های نظامی از اکتبر 2010 تاکنون را نشان می‌دهد.

کره شمالی

«مِلسیا هانهام» عضو ارشد مؤسسه مطالعات  بین‌المللی «میدل‌بِری» در این‌باره می‌گوید تمام نشانه‌های رژه اخیر کره‌شمالی نشان می‌دهد که این کشور نسل جدیدی از موشک‎های بالستیک را در اختیار دارد.

کره شمالی

کره شمالی

وی همچنین می‌افزاید: موشک‌های بالستیک «پوکوک‌سانگ2» برای نخستین بار در این رزمایش به نمایش گذاشته شدند که در ماه فوریه به صورت موفقیت‌آمیز آزمایش شدند و دامنه برد آن بیش از 2 هزار کیلومتر است.

موشک

موشک

موشک بالستیک «پو‌کوک‌سانگ 1» که ماه آگوست آزمایش شده‌است، بردش در حدود هزار کیلومتر است؛ پرتاب این موشک از زیردریایی این توانایی را دراختیار ارتش کره‌شمالی قرار می‌دهد که به راحتی از سامانه موشکی بسیار پیشرفته آمریکا موسوم به «تاد» که هم‌اکنون در خاک کره‌جنوبی مستقر است بگریزد.

کره شمالی



بنا به گفته «ملسیا هانهام» موشک اسکاد نمایش‌داده‌شده بر روی لانچرها نشان‌‌دهنده این است که کره‌شمالی در حال تولید یک سیستم مانوری است.

موشک


موشک


انتهای پیام/

نظر شما