شناسهٔ خبر: 18994979 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

بررسی میدانی یک روزنامه: آیا مردم جنوب تهران، بیشتر به اصولگرایان رای می دهند؟

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: راست‌گرایان این‌طور فکر می‌کنند یا طبق برآوردهای آماری خود معتقدند قشر محروم و مناطق جنوبی شهرها به‌ویژه در تهران نسبت به گرایش اصول‌گرایی وفادار هستند.

صاحب‌خبر -

از اين‌رو، خبرنگار «وقايع‌اتفاقيه» به ميان مردم در برخي از مناطق مرکزي و جنوبي تهران رفته است تا اين فرضيه را به آزمون بگذارد. داده‌هاي به‌دست‌آمده اين گزارش، خلاف تصور اصول‌گرايان را نشان مي‌دهد. همچنين نتايج اين گزارش مردمي مي‌تواند فضاي سياسي کشور را در آستانه دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري تا حدودي روشن کند. 
در اين گزارش مردمي، 70 نفر در پنج منطقه يافت‌آباد، شهرري، ميدان سپاه، بهارستان و 15 خرداد، مورد پرسش قرار گرفته‌اند. رده سني اين افراد از 18 تا 75 سال است. از ميان اين تعداد شرکت‌کننده در اين تحقيق ميداني، 74,2 درصد در جريان مسائل سياسي کشور هستند، 21,4 درصد اخبار سياسي را دنبال نمي‌کنند و 4,2 درصد اطلاعات چنداني در‌اين‌زمينه ندارند اما سؤال بعدي از اين افراد، موضوع همين گزارش است؛ از مردم اين مناطق پرسيديم گرايش سياسي شما چيست؟ که 52,8 درصد از آنان متمايل به اصلاح‌طلبي بودند. 14,2 درصد خود را همسو با بينش اصول‌گرايي مي‌دانستند. 7,1 درصد از افراد گفتند هنگام رويداد سياسي، بسته به برنامه کانديدا و فارغ از گرايش سياسي آنها تصميم به انتخاب مي‌گيرند. در ميان اين شرکت‌کنندگان، افرادي نيز اعلام کردند شناختي از گرايش‌هاي سياسي ندارند و عده‌اي هم هيچ‌کدام از دو گرايش سياسي ايران را قبول نداشتند که هر دوی اين موارد در مجموع 25,7 درصد از افراد را تشکيل مي‌دادند.

302

نظر شما