شناسهٔ خبر: 18994842 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

توصیه آقای گل سابق به طارمی

مهاجم اسبق پرسپولیس در مورد اینکه چرا مهدی طارمی فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست می‌دهد، گفت: به نظرم طارمی استرس زیادی دارد و همین مسئله تمرکزش را برای گلزنی کم می‌کند. مهدی طارمی نباید با زدن یک گل اشباع شود، او باید بعد از زدن یک گل به دنبال زدن‌های گل‌های دوم و سوم در مسابقه باشد.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

فرشاد پیوس در مورد قهرمانی پرسپولیس اظهار داشت: از صمیم قلب از قهرمانی پرسپولیس خوشحال شدم. انگار ما پیشکسوتان یکبار دیگر به قهرمانی رسیدیم. همه در کوچه و خیابان به ما، پیشکسوتان قهرمانی پرسپولس را تبریک می‌گویند. من پیش‌بینی کرده بودم که سه هفته قبل از پایان لیگ شاگردان برانکو قهرمان می‌شوند که پیش‌بینی من هم درست از آب درآمد. از همان ابتدا هم از حضور برانکو در پرسپولیس حمایت کردم. سرخ‌پوشان بذر این قهرمانی را فصل گذشته کاشتند و امسال محصولش را درو کردند.

وی افزود: پرسپولیس برای قهرمانی همه چیز داشت. تیمی که خوب و روان بازی می‌کرد، مدیریت خوب، نظم و انضباط و هوادارانی که یار اول تیم بودند. آنها هم سهم زیادی در قهرمانی پرسپولیس داشتند. حضور 100 هزار نفری تماشاگران در برخی از مسابقات به بازیکنان روحیه و انگیزه مضاعف می‌دهد، به همین خاطر هواداران با شور و اشتیاق در ورزشگاه تیم محبو‌ب‌شان را تشویق می‌کردند.

پیوس در مورد اینکه چرا در جشن قهرمانی پرسپولیس حاضر نشد، گفت: خیلی دلم می‌خواست در روز جشن قهرمانی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی باشم، اما مجبور بودم برای فرزندم به دکتر بروم، ضمن اینکه ساعت بازی هم تغییر کرد و به جای 19 بازی ساعت 18 آغاز شد که دیگر نتوانستم خودم را به این جشن و مسابقه برسانم.

کاپیتان اسبق پرسپولیس در مورد اینکه چرا این تیم در لیگ قهرمانان آسیا خوب نتیجه نگرفت، اظهار داشت: لیگ قهرمانان با لیگ برتر ایران زمین تا آسمان تفاوت دارد. در مسابقات آسیایی، بازیکنان حرفه‌ای که دستمزدهای چندین میلیاردی می‌گیرند، بازی می‌کنند. امکانات و تجهیزات خوبی دارند، برخی از تیم‌ها هم بازیکنان چند ملیتی استخدام می‌کنند. در ایران هم این شرایط وجود دارد، اما به خوبی برخی از کشورها نیست، ضمن اینکه باید قبول کنید فشردگی مسابقات هم روی کارآیی بازیکنان پرسپولیس تأثیرگذار بود و در برخی از بازی‌ها تیم پرسپولیس مجبور بود 3 یا 4 روز یکبار بازی کند.

وی در مورد دیدار روز دوشنبه با الهلال عربستان عنوان کرد: این مسابقه یکی از سخت‌ترین بازی‌های برانکو و پرسپولیس است. سروش رفیعی و سیدجلال حسینی دو بازیکن اصلی پرسپولیس غایب هستند و پرسپولیس باید در این بازی 3 امتیاز را بگیرد، آن‌هم در حالی که مدافع تخصصی ندارد، محمد انصاری که اکنون در دفاع وسط بازی می‌کند اگر در این فصل در دفاع چپ بازی می‌کرد، قطعاً فیکس تیم ملی در این پست می‌شد. با این حال اگر پرسپولیس در خط حمله و خط دفاع با تمرکز زیاد بازی کند، شکست دادن الهلال دور از دسترس نیست.

مهاجم اسبق پرسپولیس در مورد اینکه چرا مهدی طارمی فرصت‌های گلزنی زیادی را از دست می‌دهد، گفت: به نظرم طارمی استرس زیادی دارد و همین مسئله تمرکزش را برای گلزنی کم می‌کند. مهدی طارمی نباید با زدن یک گل اشباع شود، او باید بعد از زدن یک گل به دنبال زدن‌های گل‌های دوم و سوم در مسابقه باشد. در موقعیت‌های گلزنی مهدی باید راحت و خونسرد به توپ ضربه بزند، ولی او استرس زیادی دارد. هافبک‌های پرسپولیس موقعیت‌های بسیار زیادی را برای گلزنی مهاجمان خلق می‌کنند، در برخی از مسابقات بیش از 10 فرصت گلزنی برای مهاجمان فراهم می‌شود و این طارمی و علیپور هستند که باید زحمات تیم را به ثمر بنشانند. آنها برای گلزنی باید بیشتر تمرین کنند و تمرینات انفرادی بیشتری داشته باشند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما