شناسهٔ خبر: 18994385 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دولت اگر به رکود مسکن پایان می‌داد ۳۰۰ شاخه شغلی فعال می‌شد

بخش مسکن زیر آوار رکود قراردارد و طبق آمار و گزارش‌ها، ارزش افزوده و رشد این بخش در 12 فصل متوالی، منفی بوده است.

صاحب‌خبر -
بخش مسکن زیر آوار رکود قراردارد و طبق آمار و گزارش‌ها، ارزش افزوده و رشد این بخش در 12 فصل متوالی، منفی بوده است.

جام‌جم در این زمینه از قول بیژن عبدی اقتصاددان به عملکرد دولت یازدهم در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: دولت برنامه مدونی برای بخش مسکن نداشت و اگر به مسکن مهر اعتراضی داشت باید یا آن را اصلاح می‌کرد یا طرح جدیدی را برای این بخش ارائه می‌داد اما مسکن اجتماعی در حد حرف عنوان شد و طرح‌های دیگر هم فراموش شد.

صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با جام‌جم تصریح کرد: رکود چند ساله در اقتصاد باعث کاهش سرمایه‌گذاری در بخش مسکن شد.
وی با اشاره به تاثیر مسکن در اشتغال گفت: رونق بخش مسکن می‌تواند بیش از 300 نوع شغل را به صورت مستقیم راه بیندازد، اما زمانی  که سرمایه‌گذاری در این بخش متوقف می‌شود، مشکل اشتغال را هم چند برابر می‌کند و زمانی که اشتغال از بین می‌رود، معیشت خانوارها نیز به خطر می‌افتد.
 
بدری با بیان این که مسکن از ارزش افزوده مهمی برخوردار است، افزود:  برخی کارشناسان اقتصادی عنوان می‌کنند،  ارزش افزوده نفت مهم‌تر از بخش‌های اقتصاد است، اما در قیمت نفت، ایران نقشی ندارد، ولی مسکن مهم‌ترین بخشی است که ارزش افزوده آن می‌تواند اقتصاد را از داخل مقاوم کند. نفت بالاخره روزی تمام می‌شود و تا آن مدت باید تمام بهره‌برداری را انجام دهیم، اما اولویت‌های دیگر را هم باید در نظر بگیریم.
 
سلمان خادم‌المله، کارشناس مسکن هم گفت: در بخش مسکن به ازای هر دو میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای حدود صد نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود که طبیعتا شغل موقت است و طول مدت و شرایط آن به پیشرفت طرح بستگی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما