شناسهٔ خبر: 18993936 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

تولید و اشتغال با ورود کالاهای قاچاق به داخل کشورامکان پذیر نیست

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی شنبه شب در نشست کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر آن چیزی که در مسیر تولید خدشه وارد می کند باید جلوی آن را گرفت که خوشبختانه دولت تدبیر و امید در این زمینه گام های ارزنده ای برداشته است.
وی طرح جامع سامانه انبارها را یکی از گام های مهم برای جلوگیری از قاچاق کالا ذکر کرد و افزود: این طرح ملی که از اواخر اردیبهشت ماه امسال اجرایی می شود باید به صورت جدی و با عزم ملی مورد توجه همگان قرار گیرد.
وی ادامه داد: هر اندازه دامنه اطلاعات مردم در زمینه قاچاق افزایش یابد ورود این گونه کالاها توسط قاچاقچیان کاهش می یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید از ظرفیت دستگاهها و رسانه ها برای آگاهی بخشیدن به مردم به منظور مبارزه با قاچاق کالا بیشترین بهره را برد.
هاشمی اظهار داشت: برای تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی باید بدون هیچ ملاحضه ای در راه مبارزه با قاچاق کالا قدم برداشت.
وی با بیان اینکه قاچاق تهدیدی برای سلامت عموم جامعه است افزود: با صدور مجوز واردات قانونی می توان ضمن تامین نیاز بازار داخلی راه را برهرگونه اقدام غیر قانونی بست.
وی با بیان اینکه با انسداد مرزها موافق نیستم بیان کرد: می توان از ظرفیت های سیستان و بلوچستان از جمله پرواربندی و کشتارگاهها برای تامین گوشت مورد نیاز کشور استفاده کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته 97 هزار و 318 راس گاو در استان پلاک کوبی شدند گفت: همچنین 30 هزار پلاک نیز در اختیار شرکت ها برای پلاک کوبی قرار گرفته است.
رضا نجفی اظهار داشت: 26 هزار و 180 نفر شتر در سیستان و بلوچستان به جز شهرهای شمالی استان، فنوج، سرباز و قصرقند پلاک کوبی شدند.
وی ادامه داد: هم اینک هفت هزار پلاک دیگر برای پلاک کوبی شترهای استان وجود دارد که در صورت تامین اعتبار این کار انجام خواهد شد.
وی با قدردانی از استاندار سیستان و بلوچستان برای پیگیری واردات دام سبک افزود: تاکنون برای واردات 43 هزار راس گوسفند مجوز صار شده است.
وی افزود: از میان 43 هزار راس مجوز صادر شده برای گوسفند تنها 2 هزار و 546 راس آن از مرز پیشین وارد شده است.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشار دهنده:اکبرنوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

برچسب‌ها:

نظر شما