شناسهٔ خبر: 18988505 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

رقابت 12تیم کودکان کار در دومین دوره مسابقات فوتسال جام رویش

ایرنا

صاحب‌خبر -

محمدحسن داوودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دومین دوره مسابقات فوتسال جام رویش دوم تا هفتم اردیبهشت ماه به همت مجتمع صبح رویش، موسسه ورزشی شیلر صبح رویش و با مشارکت انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار در مجموعه ورزشی شهید معتمدی برگزار می شود.
وی گفت: شش تیم در رده سنی 8 تا 12سال و شش تیم در رده سنی 13تا 16سال در دومین دوره مسابقات فوتسال جام رویش به رقابت خواهند پرداخت.
داوودی هدف از برگزاری مسابقات فوتسال جام رویش را بیان نیازهای کودکان کار عنوان کرد و افزود: ما می خواهیم به جامعه اعلام کنیم که کودکان کار تنها کسانی نیستند که فقط سرچهارراه های شهر گل فروخته یا دستفروشی می کنند، آنان نیز مانند سایر کودکان نیازهای مختلفی از جمله نیاز به ورزش و تفریح دارند که باید به آنها توجه کنیم.
مدیر مجتمع خلاقیتی مهارتی آموزشی «صبح رویش» گفت: همکاری انجمن های مردم نهاد فعال در حوزه کودکان کار برای بیان پیام مشترک در راستای احترام به کودکی کردن کودکان کار و ایجاد همکاری میان آنان برای خدمت به کودکان کار و کاهش آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری مسابقات فوتسال جام رویش است.
وی افزود: روز پنجشنبه (هفتم اردیبهشت ماه) ساعت 15:30 فینال دومین دوره مسابقات فوتسال جام رویش با حضور فوتبالیست های لیگ برتر و هنرمندان برگزار می شود.
به گفته داوودی، اولین دوره مسابقات فوتسال جام رویش زمستان 95 با حضور 12تیم از کودکان کار برگزار شد.
وی اظهار کرد: موسسه ورزشی شیلر صبح رویش به عنوان بخشی از مجتمع آموزشی صبح رویش فعالیت کرده و رشته های ورزشی را با نگاه کارشناسانه به دختران و پسران دانش آموز این مجتمع و سایر کودکان کار در محله دروازه غار آموزش می دهد.
داوودی با اشاره به آموزش ورزش های اسکیت و راگبی به دختران در موسسه ورزشی شیلر صبح رویش گفت: ورزش های رزمی و دفاع شخصی با توجه به شرایط زندگی و ناامنی در محلات به خصوص ناامنی شبانه و تقویت قدرت بازدارندگی به دانش آموزان دختران آموزش داده می شود.
مدیر مجتمع خلاقیتی مهارتی آموزشی «صبح رویش» افزود: به دانش آموزان پسر نیز علاوه بر رشته های ورزشی فوتسال، هندبال و بسکتبال، برای درگیرنشدن آنان در بحث خشونت، ورزش های باستانی، کشتی با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی آموزش داده می شود و امیدواریم سایر رشته های ورزشی را نیز با حمایت خیران و حامیان ورزشی به کودکان کار آموزش دهیم.
وی آموزش رشته های ورزشی به کودکان کار و عضویت آنان در باشگاه ورزشی شیلر را در راستای گذران اوقات فراغت کودکان کار و پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و گفت: کودکان کار با عضویت در این باشگاه و فعالیت در یک رشته ورزشی مورد علاقه خود می توانند این ورزش را در آینده به صورت جدی و حتی عضویت در تیم های ورزشی رسمی کشور دنبال کنند که زمینه درآمدزایی نیز برای آنان داشته باشد.
داوودی درباره فعالیت مجتمع خلاقیتی، مهارتی و آموزشی «صبح رویش» اظهار کرد: این مجتمع اولین و تنهاترین مدرسه تخصصی کودکان کار در کشور است که با همکاری شهرداری تهران و با مجوز رسمی وزارت آموزش و پرورش از سال 94فعالیت خود را در منطقه 12، محله دروازه غار آغاز کرده است.
مدیر مجتمع خلاقیتی مهارتی آموزشی «صبح رویش» گفت: تاکنون چهار مرکز صبح رویش در قالب دبستان دخترانه و پسرانه به صورت جداگانه، دوره اول متوسط ویژه پسران در محله دروازه غار، خانه کودک پسرانه و دخترانه به صورت دو نوبتی در منطقه 17، خیابان برزو، فعالیت می کند و 500 کودک کار یا در معرض شدید آسیب اجتماعی در این مراکز تحصیل می کنند.
داوودی گفت: 2مرکز آموزش سیار صبح رویش تابستان سال جاری افتتاح و خدمات آموزشی را به کودکان کار در چهارراه های شهر تهران ارائه خواهد داد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه جوان معبودی - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7245//1348

برچسب‌ها:

نظر شما