شناسهٔ خبر: 18987560 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جمهوری‌اسلامی | لینک خبر

ناکامی تروریست‌ها در ضربه زدن به موج انسانی زائران کاظمین

صاحب‌خبر - زائران حضرت امام کاظم علیه السلام با پای پیاده درخیابان‌های منتهی به کاظمین در شمال بغداد، موجی انسانی تشکیل داده اند، صدها هیات برای پذیرایی از زائران در طول خیابان‌ها راه اندازی و همزمان طی دو روز گذشته چندین طرح تروریستی برای حمله به زائران در اطراف بغداد خنثی شده است.
به گزارش ایرنا، موج بزرگی از زائران حضرت امام کاظم علیه السلام که به مناسبت سالگرد شهادتش راهی کاظمین شده اند، دیروز به خیابان‌ها و کوچه‌های گرد حرمین امامین کاظم و جواد علیهما السلام رسید؛ برای شرکت در مراسمی که بعد از اربعین حسینی، دومین پیاده روی بزرگ شیعیان در عراق تلقی می‌شود.
تروریست‌های تکفیری نیز در این ایام، با حمله به زائران، فعال شده‌اند که با حضور موثر نیروهای امنیتی عراق، تقریبا بیشتر تحرکات تروریستی تاکنون خنثی شده است.
بر همین اساس، ترویست‌ها روز چهارشنبه، تلاش کردند در یک حمله تروریستی فاجعه بیافرینند، اما با شناسایی خودرو بمب‌گذاری شده توسط نیروهای امنیتی از بروز این فاجعه جلوگیری شد.
نیروهای امنیتی عراق یک خودرو را که حامل مقادیر زیادی مواد منفجره بود، پیش از انتقال به محل تجمع زائران، شناسایی کرده و سپس آن را بصورت عمدی در محلی که از جمعیت تخلیه شده بود، منفجر کردند.
در روز پنجشنبه نیز نیروهای امنیتی با انجام چند عملیات پیشدستانه بازرسی و پاکسازی در مناطق کمر بند بغداد، موفق شدند، انباری از مواد منفجره را که تروریست‌ها برای انواع بمب‌گذاری در نظر گرفته بودند، در منطقه الشروتان در غرب بغداد شناسایی کنند. تروریست‌ها قصد داشتند از این مواد و تجهیزات برای هدف قرار دادن زائران استفاده کنند.
از جمله کشفیات در این محل 9 بمب آماده انفجار و ده‌ها نارنجک تهاجمی و قطعاتی شامل فتیله انفجاری، ضامن بمب، 30 بسته تی ان تی و انواع فیوزهای قابل استفاده در ساخت بمب و کمربندهای انفجاری بوده است که گفته می‌شود این میزان مواد و تجهیزات برای دستکم ده‌ها عملیات تروریستی کافی بوده است.
نیروهای امنیتی عراق در همین روز یک تروریست را که قصد حمله به زائران امام کاظم را داشت در غرب بغداد هدف قرار داده و به هلاکت رساندند.
یکی دیگر از تلاش‌های ناکام تروریست درروز پنجشنبه، در مسیر جاده دجیل به بغداد صورت گرفت که طی آن یک انتحاری بخاطر حضور به موقع نیروهای امنیتی مجبور شد خود را پیش از ورود به محل تجمع زوار منفجر کند. در این حادثه که در شمال بغداد رخ داد، یک نفر از زائران نیز مجروح شد و به نزدیکترین بیمارستان انتقال یافت.
تروریست‌ها در روز پنجشنبه تنها موفق شدند یک عملیات خود را به سرانجام برسانند و آن درمنطقه السیدیه درجنوب بغداد بود که برای اثر انفجار بمب کارگذاشته شده در مسیر زائران، 4 نفر زخمی شدند.
نیروهای امنیتی عراق هنوز تا پایان مراسم در روز 25 رجب(یکشنبه) انتظار تکرار تحرکات تروریستی و تلاش برای حمله به زائران امام کاظم را دارند و پیش‌بینی کرده‌اند و توصیه‌های امنیتی هم به زائران ارائه کرده‌اند.
هم اکنون تمامی دروازه‌های منطقه کاظمین در شمال بغداد تنها بر روی زائرانی که پیاده رهسپار زیارت هستند، باز است و بیش از 500 موکب برای پذیرایی از زائران، تحت نظارت نیروهای امنیتی، در طول مسیر راه اندازی شده است.
ازدحام جمعیت زائران از چهارشنبه شب به شدت افزایش یافته است و مسئولان بغداد پیش‌بینی کرده‌اند که آمار زائران امسال کاظمین نسبت به سال‌های قبل از افزایش چشمگیری برخوردار شود.

برچسب‌ها:

نظر شما