شناسهٔ خبر: 18987535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در آستانه انتخابات و در ماه های پایانی دولت یازدهم؛

همدان در ترافیک وزیران قفل کرد/حضور 2 وزیر، 5 معاون وزیر و3 مدیر در 10 روز در همدان /روحانی هم اردیبهشت می آید!

کم کم که به روزهای پایانی دولت یازدهم نزدیک می شویم، حضور معاونان رییس جمهور، وزرا، معاونان وزار و مدیران ارشد سازمان های مختلف در بسیاری از استان ها آن هم در آستانه انتخابات پر رنگ تر شده، به طوری که این حضورها به سوژه های برخی شبکه های اجتماعی هم تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رودآور؛ شاید این روزها همدانی ها هم تا به حال به این اندازه این همه مسئولان ارشد کشوری آن هم در کمتر از 10 روز به خود ندیده باشند.

24 فروردین ماه سال جاری بود که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه سه تن از معاونان خود؛ علیزاده معاون وزیر و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان‌ها، تأسیسات دولتی و عمومی، امینی معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، کشاورزیان معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همدان سفر کرد تا از راه آهن همدان ـ تهران بازدید به عمل آورد.

در این سفر جبارعلی ذاکری معاون ساخت و توسعه راه‌آهن بنادر و فرودگاه‎ها نیز آمده حضور داشت.

طبق گفته های وزیر راه و شهرسازی، رئیس جمهور برای افتتاح  پرو‌ژه قطار همدان ـ تهران اردیبهشت‌ماه به همدان می‌آید.

28 فروردین ماه نیز داوود پرهیزکار رئیس سازمان هواشناسی کشور پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اداره هواشناسی استان همدان حضور یافت.

امیراحمد اخوان معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت هم دیگر مسئولی بود که 31 فروردین ماه جاری به همدان سفر کرد و همچنین سید محمدرضا جعفری مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی مدارس کشور نیز در همان روز مهمان همدانی شد و در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان همدان حضور داشت.

بهرام افشارزاده مسوول انجمن پیشکسوتان ورزش کشور دیگر مسئولی بود که در 31 فروردین ماه سال جاری در نخستین همایش پیشکسوتان ورزش استان شرکت کرد.

امیررضا خادم ظهر معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان هم در این همایش حضور داشت.

و اما امروز دوم اردیبهشت ماه سال 96 همدانی ها میزبان محمد فرهادی وزیر علوم بودند تا به دست او آغاز عملیات اجرایی مرکز همایش‌های علمی دانشگاه بوعلی سینا را رقم بزنند.

امید آن که این حضورها جنبه انتخاباتی نداشته باشد، چرا که استان همدان از نظر نرخ بیکاری وضعیت مناسبی ندارد و هستند مردمی که این حضورها را تنها با رنگ و بوی انتخاباتی می بیینند نه برای حل مشکلات آنان و بیکاری اصلی ترین مشکل مردم استان همدان است، چرا که اگر معضل بیکاری نباشد کمتر به کلان شهرهای دیگری همچون تهران مهاجرت می کنند.

خوب است در این بین به خلاصه ای هرچند کوتاه از وضعیت بیکاری مردم همدان و گلایه مندی آن ها مطلع شویم؛ با انتشار گزارشی از مرکز آمار ایران درباره نرخ بیکاری تمامی استان ها، مشخص شد که استان همدان نسبت به دو سال پیش با افزایش 2 درصدی نرخ بیکاری مواجه بوده است و برخی از نمایندگان این استان معتقد هستند، که تعطیلی 60 درصدی واحد های صنعتی استان همدان، ایجاد فرصت های شغلی جدید را از بین برده است.
 سال گذشته مرکز آمار ایران در حالی نرخ بیکاری در کل کشور را نسبت سال 93، با رشد چهار دهم درصدی اعلام کرده بود که این نرخ در استان همدان با افزایش هشت دهم درصدی مواجه شد.

نرخ بیکاری در سال 93 در استان همدان 7.7 درصد بوده اما این آمار در سال 94 به 8.5 درصد افزایش یافت که این موضوع می تواند نشان دهنده تعدیل نیروهای کار و بیکاری بیشتر فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها باشد.

و حال این روزها شاهد هستیم که مطابق با آمارهای ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری اعلام شده در استان همدان از 8.5 درصد در سال 94 به 9.5 درصد در سال 95 افزایش یافته است.

آمار اشتغال ایجاد شده ارائه شده از سوی استاندار با آمار بیکاری ها در تضاد است

این که استاندار همدان در سال 95 مدعی بود که ماهانه در حدود 800 تا یک هزار شغل ایجاد کرده است با این ارقام عنوان ساز و کار هماهنگی نمی تواند داشته باشد و موضوعی است که باید به صورت مستند و با مدرک به آن پرداخت.

و اما تعطیلی کارخانه ها و یا نیمه تعطیل شدن آن ها و همچنین افزایش فارغ التحصیلان را می توان از دلایل افزایش نرخ دو درصدی بیکاری سال 95 نسبت به سال 93 دانست.

زنگنه

انتهای پیام/

نظر شما