شناسهٔ خبر: 18985457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان مرکزی خبر داد:

شرکت یکصد و ۵۰ نفراز خانواده شاهد و ایثارگر در مسابقات قرآن

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی واموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از شرکت یکصد و ۵۰ نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران استان مرکزی در مسابقات قرآن خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا گرجی، معاون فرهنگی واموراجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده های شاهد و ایثارگر استان مرکزی برگزار به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این دوره از مسابقات امسال نیز با استقبال و حضور گسترده خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی روبرو شد.

 

وی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات یکصد و 50 نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر در دوبخش برادران و خواهران شرکت داشتند، افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات در رشته های تفسیر، مفاهیم، قرائت، و حفظ قرآن کریم با هم به رقابت پرداختند.

 

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران و تبریک پیشاپیش مبعث حضرت رسول اکرم صل الله بر ترویج فرهنگ نورانی قرآنی در بین خانواده‌های شاهد و ایثارگر تاکید کرد و ادامه داد: این مهم از اهداف بنیاد شهید در راستای ترویج بیش از پیش فرهنگ و معارف قرآنی در جامعه است.

 

وی قرآن کریم و توسل به آیات نورانی کلام وحی را ریسمانی محکم از سوی خدا به‌سوی خلق و سدی در برابر تمام ناملایمات دانست و اضافه کرد: انس گرفتن با کلام وحی، تفکر و تدبر درآیات نورانی قران و قرائت روزانه قرآن انسان با به سوی سعادت هدایت می کند.

 

گرجی برگزاری چنین مسابقاتی را سبب ترویج فرهنگ قرآن و کشف استعداد های قرآنی به خصوص در بین خانواده های شاهد و ایثارگر دانست.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ارتقای سطح کمی و کیفی دانش قرآنی جامعه ایثارگران، شناسایی استعدادهای قرآنی و معرفی نفرات برتر جهت حضور در مسابقات قرآنی استانی و کشوری و افزایش انس و الفت جامعه ایثارگران با قرآن کریم از جمله اهداف بنیاد در برپایی این مسابقات می‌باشد.

نظر شما