شناسهٔ خبر: 18983382 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص بودجه به خط آهن کرمان -بم-جیرفت

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۹۶ به احداث راه آهن کرمان - بم - جیرفت اختصاص داده شده است.

صاحب‌خبر -
اختصاص بودجه به خط آهن کرمان -بم-جیرفت به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،سید جعفر رودری گفت: اتصال جنوب استان کرمان به شبکه راه آهن در سال‌های اخیر به طور بنیادین پیگیری می‌شد که با تامین این بودجه از طرف دولت شرایط بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت‌های ریلی در جنوب استان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: مطالعات این طرح انجام شده، اما مشاور طرح به دلیل کوهستانی بودن و اعتبارات بالا طرح را تایید نکرده بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: همچنین با پیگیری‌های مسئولان استان برای استان کرمان و با محوریت جنوب برای تامین زیرساخت ها، ردیف بودجه مستقلی دیده شده است.
وی با بیان اینکه جنوب کرمان یکی از مناطق بسیار مستعد در زمینه تولید محصولات کشاورزی است تصریح کرد: در خصوص رشد و اصلاح تولیدات و ساختار بخش کشاورزی توسط دولت اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
رودری افزود: بر اساس آمارها، استان کرمان و جنوب استان در زمینه کشت گلخانه‌ای و آبیاری نوین بالاترین رقم جذب اعتبارت صندوق توسعه ملی را داشته است.
وی بیان کرد: همه این موارد نشان می‌دهد بزرگترین مشکل در بخش کشاورزی جنوب کرمان، اتصال مراکز تولید به بازارهای مصرف و توزیع محصول در داخل و خارج بوده است.
وی با اشاره به دوبانده شدن جاده کرمان - بم - جیرفت افزود: با پیگیری‌های انجام شده مبلغ ۷۵ میلیارد تومان در بودجه سال جاری برای این طرح دیده شده است و امیدواریم با تکمیل این محور بخشی از بار ترافیکی را کاهش دهد.

انتهای پیام/ی

نظر شما