شناسهٔ خبر: 18983240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

طی هفته سلامت صورت می‌گیرد؛

افتتاح نمایشگاه دستاوردهای سلامت در خراسان‌جنوبی

گروه اجتماعی: معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه شعار هفته سلامت امسال زندگی سالم، با نشاط و امید است،گفت: نمایشگاه دستاوردهای سلامت در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، کامبیز مهدی‌زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند امروز دوم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کلنگ‌زنی و افتتاح پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان‌های استان و کلینیک سیار مشاوره و معاینه در شهرستان بیرجند از جمله برنامه‌های هفته سلامت در استان است .

وی افزود: در سال گذشته، اتصال 353 واحد ارائه خدمت به شبکه ملی سلامت(شمس)، راه‌اندازی سامانه یکپارچه بهداشت در 75 درصد واحدهای بهداشتی به‌منظور ارائه خدمات فعال صورت گرفت.

وی بیان کرد: همچنین برای 761 هزار و 297 نفر از جمعیت استان در سامانه یکپارچه بهداشت ثبت‌نام و تشکیل پرونده الکترونیک صورت گرفت.

وی ادامه داد: در سال گذشته، 17 مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی و 31 خانه بهداشت و 3 پایگاه سلامت بهره‌برداری شده و 5 پانسیون پزشک، 2 آزمایشگاه و 5 سرایداری احداث شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند تصریح کرد: افزایش تعداد مراکز سلامت جامعه روستایی مجری برنامه پزشک خانواده از 81 مرکز به 89 مرکز، فعال کردن 4 واحد آزمایشگاهی در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و تأمین 100 درصد مکمل‌های دارویی برای جمعیت تحت پوشش براساس بسته خدمت از جمله فعالیت‌های حوزه بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی در سال گذشته است.

مهدیزاده ادامه داد: راه‌اندازی 22 مرکز، 16 پایگاه و 11 خانه بهداشت جدید از سال 92 تا 95، افزایش تعداد پزشکان برنامه پزشک خانواده از 98 به 130 پزشک و جذب 39 پزشک از سال92 تاکنون از جمله فعالیت‌های حوزه بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی است.

وی یادآور شد: همچنین افزایش تعداد مامای برنامه پزشک خانواده از 87 به 110 ماما( جذب 23 مامای برنامه پزشک خانواده از سال 92 تاکنون)، اجرای برنامه دندانپزشک خانواده و بکارگیری 24 دندانپزشک جدید و افزایش تعداد دندانپزشکان از 28 به 54 نفر دندانپزشک در مراکز خدمات جامع سلامت استان و جذب، آموزش و بکارگیری 157 نفر نیروی انسانی برای ارائه خدمات در واحدهای جدید نیز از دیگر فعالیت‌های حوزه بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی است

نظر شما