شناسهٔ خبر: 18978347 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

کشاورزیان در سفر به استان فارس خبر داد:

بازسازی پل‌ها و ابنیه‌های تخریب شده شهرستان‌های استان فارس با سرعت و دقت ویژه

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همزمان با سفر ریاست جمهوری و اعضاء هیات دولت به استان فارس در حاشیه بازدید ویژه و سرزده دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از مناطق خسارت دیده ناشی از سیل ماه‌های گذشته در شهرستان‌های فارس گفت: پل‌های آسیب‌دیده و تخریب شده در شهرستان‌های جهرم و کازرون به سرعت بازسازی و ترمیم می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، داود کشاورزیان گفت: در شهرستان جهرم یکی از این پل‌های مهم ارتباطی، پل کشه برفی است که با تخریب ۵ دهانه از ۱۶ دهانه پل در اثر سیل، طغیان رودخانه و طولانی شدن مدت بارش‌ها ارتباط بین و شیراز - جهرم قطع کرده بود.

وی ادامه داد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مؤثر مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس و دیگر مدیران اجرایی استانی و شهرستانی در فرصت زمانی محدود با مشارکت شرکت مهندسان مشاور برآورد دقیق خسارات وارده و نیز هماهنگی‌های لازم برای بازسازی خرابی‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انجام رسیده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: تا زمان آماده شدن این پل، ارتباط با شهر شیراز کماکان از طریق کمربندی شهر قطب‌آباد در حال انجام است، در این محور همچنین یک پل قدیمی دیگری موجود است که نیازمند مقاوم‌سازی بوده و این کار نیز به سرعت انجام می‌گردد تا امکان ارتباط بین شیراز - جهرم و بالعکس به طور کامل فراهم شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در جریان بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیل، پل واقع در جنب دانشگاه آزاد اسلامی جهرم که قبل از پل اصلی رودخانه شور این شهرستان واقع شده نیز دچار آسیب شده که این پل هم در حال عملیات نجات بخشی، بهسازی و بازسازی است.

وی با اشاره به میزان زیاد سطح بارش‌های زمستان سال گذشته و آسیب به راه‌های اصلی و روستایی فارس افزود: خسارت‌های وارده کماکان به میزان پیشرفت فیزیکی عمرانی فعالیت‌ها باید مورد ارزیابی‌های جدی و دقیق قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در سفر یک روزه خود به فارس به همراه علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، دکتر رضایی نماینده مردم شریف شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران، فرمانداران و جمعی از مسؤولین شهرستانی و استانی از محورهای مختلف شهرستان‌های جهرم، قیر و کارزین، فیروزآباد و کوار بازدید و پس از بررسی فنی ابنیه‌ها (پل‌های بزرگ و کوچک، راه‌های روستایی و اصلی خسارت دیده) به ارائه نقطه نظرات و دستورات لازم برای پیگیری پرداخت.

وی با تشریح وضعیت راه‌ها و ابنیه‌ها و راه‌حل‌های فنی برای تمامی تخریب‌ها و خسارات وارده گفت: هماهنگی‌های لازم جهت سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها انجام گرفته و به بازگشایی کامل مسیر شیراز–جهرم و نیز بازسازی دیگر ابنیه‌های خسارت دیده شهرستان‌های فارس تا چند ماه آینده به طور کامل بسیار امیدواریم.

گفتنی است ۳ سامانه بارشی از شامگاه یکشنبه ۲۴ بهمن‌ماه سال گذشته و هفته نخست نوروزی ۹۶ هوای استان فارس را تحت تأثیر قرار داد و بارش‌های گسترده علاوه بر خوشحالی مردم استان که جبران بخشی از خشکسالی‌های سال‌های اخیر بود موجب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل شد و به برخی از زیرساخت‌ها و راه‌های ارتباطی، تأسیسات و منازل روستایی و شهری در شهرستان مختلف فارس به ویژه شهرستان‌های فسا، داراب، جهرم، قیر وکارزین، کازرون و فراشبند آسیب رساند.

نظر شما