شناسهٔ خبر: 18975474 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

سبک زندگی قرآنی منجر به خارج شدن قرآن از مهجوریت می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره برنامه‌ریزی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اگر سبک زندگی قرآنی باشد و بتوانیم قرآن را در سطح جامعه رواج دهیم، شاهد مهجوریت قرآن نخواهیم بود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام سیدمحمودحسینی، رئیس اداره برنامه‌ریزی قرآنی تبلیغات اسلامی استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: اگر سبک زندگی قرآنی باشد و بتوانیم قرآن را رواج دهیم، شاهد مهجوریت قرآن نخواهیم بود.

وی، افزود: اكتفا به آموزش، تعلیم و قرائت، تدبر و شناخت مفاهیم قرآنی و برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌ها، فقط می‌تواند ظاهر و نام قرآن را از مهجوریت و غربت برهاند؛ در حالی كه مهجوریت و غربت اصلی، عمل نكردن و اجرا نشدن فرامین و اهداف قرآنی در عمل و رفتار مردم و متن جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرآن در عمل و رفتار و گفتار و شخصیت انسان و جامعه تجلی نیابد و ظهور و بروز پیدا نكند، هرگز به قرآنی شدن انسان و جامعه نخواهد انجامید.

حجت‌الاسلام حسینی، با اشاره به هدف نزول فرآن ادامه داد: قرآن كریم هدف از نزول خود را عمل به فرامین و دستورهای آن می‌داند و از مخاطب خویش انتظار پیروی دارد.

رئیس دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از کاهش بودجه قرآنی کشور گفت و یادآور شد: امسال بودجه قرآنی کشور 50 درصد کاهش یافته است و می‌توان گفت که انجام پذیرفتن بسیاری از فعالیت‌های قرآنی به دلیل این کاهش بودجه امکانپذیر نخواهد بود.

وی با استناد به فرموده مولای متقیان علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می‌فرمایند:" بترسید از خدا، بترسید از خدا درباره قرآن، مبادا دیگران در عمل به آن از شما پیشی گیرند!".

حجت‌الاسلام حسینی، فراگیری موضوعی و جامعیت را از دلایل جاودانگی قرآن کریم دانست و  تاکید کرد: قرآن، مهم ترین، کامل‌ترین و جامع ترین کتاب آسمانی است. از جمله دلایل جاودانگی قرآن می‌توان به غنای محتوایی، گستره معنایی و مفهومی، فراگیری موضوعی و جامعیت آن اشاره نمود.

نظر شما