شناسهٔ خبر: 18973089 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تسنیم گزارش می‌دهد

خبرسازی وزارت راه به نفع "فرد مورد نظر"/"مسکن مهر" روزمه کاری بزرگ‌ترین مخالف مسکن مهر شد

R1012188/P1361/S7,81/CT1

دولت دهم اسفند۹۱ مدت بازپرداخت وام مسکن مهر را از ۱۵سال به ۲۰سال افزایش داد.دولت یازدهم که مخالف مسکن مهر بود، این مصوبه را لغو کرد. جالب اینکه دیروز پایگاه خبری وزارت راه دولت یازدهم ۲۰ساله شدن بازپرداخت وام مسکن مهر را اقدام مثبت آخوندی معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پایگاه خبری وزارت راه  وشهرسازی که با منابع بودجه عمومی کشور مدیریت می شود، در راستای حمایت از یک کاندیدای خاص (حسن روحانی) خبری منتشر کرده تا عملکرد مثبت وی را در تکمیل پروژه های مسکن مهر نشان دهد. (لازم به ذکر است که وزارت کشور دیروز اطلاعیه داد که رسانه هایی که از منابع بودجه عمومی بهره مند هستند، حق ندارند له یا علیه هیچ کاندیدایی اطلاع رسانی کنند.)

در خبر وزارت راه و شهرسازی که تصویر آن را در ادامه می بینید، افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر از 15 سال به 20 سال از جمله اقدامات حسن روحانی و عباس آخوندی اعلام شده است.

در حالی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مدعی این موضوع شده است که رئیس‌جمهوری سابق اسفندماه سال 91 دستور بازپرداخت 20 ساله تسهیلات مسکن مهر را صادر کرد و علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی دلیل این اقدام را این‌گونه توضیح داد: متقاضیان مسکن مهر درخواست‌های مکرری برای افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات این طرح داشتند که احمدی‌نژاد دستور افزایش 5ساله بازپرداخت تسهیلات را داد.

یک ماه بعد یعنی در فروردین‌ماه سال‌ 92 مدیر وقت روابط عمومی بانک مسکن در گفت‌وگو با تسنیم از محاسبات نرم‌افزاری سیستم کنونی بازپرداخت توسط فناوری اطلاعات امور طرح و برنامه بانک مسکن خبر داده بود. شعبانعلی بهرام‌پور با بیان این‌که بازپرداخت تسهیلات  15ساله است، افزود: تغییر سیستم بازپرداخت به 20ساله «اندکی» زمان‌بر است، اما بااین‌حال ظرف چند روز این کار به پایان خواهد رسید.

یک ماه پس از وعده چندروزه مدیر روابط عمومی بانک مسکن در خصوص تغییر سیستم بازپرداخت تسهیلات یعنی 29 اردیبهشت ماه سال 92 نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی با تأکید بر این‌که افزایش زمان بازپرداخت اقساط مسکن مهر شامل همه متقاضیان این طرح و عطف به ماسبق می‌شود، گفته بود: این مصوبه شامل حال همه متقاضیان می‌شود، حتی آن دسته از متقاضیانی که دفترچه اقساط آنها صادر شده است می‌توانند با مراجعه به شعبات بانک مسکن دفترچه قسط 15ساله را تحویل داده 20ساله دریافت کنند. این کار اختیاری است و کسی که نمی‌خواهد اقساط مسکن مهر را 20ساله پرداخت کند با همان مکانیسم قبلی اقساط را بازپرداخت می‌کند.

وی یادآور شده بود: به مدیرعامل وقت بانک مسکن گفته شده این مصوبه اجرا شود، با توجه به این‌که مصوبه هیئت دولت نیز در این زمینه اخذ شده است بنابراین این کار باید هرچه زودتر انجام شود. ضمن‌ آنکه تا جایی که اطلاع دارم مدیرعامل بانک مسکن بخشنامه افزایش زمان بازپرداخت اقساط مسکن مهر را ابلاغ کرده است.

و اما...

5 ماه بعد یعنی 7 مهرماه 92 که دولت یازدهم روی کار آمده بود، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سازمان ملی زمین و مسکن در واکنش به 20 ساله شدن بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر به تسنیم گفته بود: در هیچ‌کدام از مصوبات قبلی تجدیدنظر نکرده‌ایم، اما بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن مهر همان 15ساله است و دولت حق ندارد برای بانک مرکزی تعیین تکلیف کند.

به گزارش تسنیم، حال پس از حدود 4 سال سایت وزارت راه و شهرسازی مدعی شده که دولت یازدهم زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر را از 15 سال به 20 سال افزایش داده است.

لازم به ذکر است که عباس آخوندی بزرگترین مخالف مسکن مهر است و مخالفت وی موجب تمام نشدن پرونده مسکن مهر در این دولت با گذشت 4 سال شده است.

انتهای پیام/

نظر شما