شناسهٔ خبر: 18972481 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

رئال مادرید حریف اتلتیکوشد؛ یوونتوس با موناکو دیدار می‌کند

صاحب‌خبر -
 

قرعه کشی مرحله نیمه نهایی رقابت های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا دیروز برگزار شد و چهار تیم حاضر در این مرحله حریف خود را شناختند.
به گزارش مهر، تیم های اتلتیکومادرید، یوونتوس، رئال مادرید و موناکو تیم هایی هستند که با برتری برابر رقیبان خود به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. مراسم قرعه کشی این مرحله بعدازظهر دیروز برگزار شد و طی آن دو بازی این مرحله به شرح زیر برگزار خواهد شد:
رئال مادرید – اتلتیکومادرید
یونتووس – موناکو
بازی‌های دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در تاریخ‌های (۱۲ و ۱۳ اردیبهشت) و بازی‌های برگشت این مرحله هم در تاریخ‌های (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) برگزار خواهند شد.همچنین دیدار فینال این دوره از مسابقات در تاریخ سوم ژوئن (۱۳ خرداد) در ورزشگاه میلنیوم واقع در شهر کاردیف ولز برگزار خواهد شد. بر اساس قرعه‌کشی دیروز، برنده تقابل موناکو و یوونتوس در دو دیدار رفت و برگشت، حکم میزبان دیدار فینال را خواهد داشت. تیم صعود کننده با پیراهن نخست خود بازی می کند.
شهر آورد مادرید؛ انتقام اتلتیکو یا تداوم سلطه رئال
شهر آورد مادرید ،اما این بار به جای فینال، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان؛ قرعه ای بسیار دشوار برای هر دو تیم که ترجیح می دادند در این مرحله به حریفی دیگر برخورد کنند.
رئال با حذف بایرن و اتلتیکو با حذف لسترسیتی پای به نیمه نهایی لیگ قهرمانان گذاشته است و حال به حکم قرعه باید در این مرحله به مصاف هم بروند. موناکو و یوونتوس هم دیگر بازی نیمه نهایی را برگزار خواهند کرد.
شاید هیچکدام از هواداران دو تیم علاقه نداشتند تیم های محبوب‌شان در این مرحله به یکدیگر برخورد کنند؛ با این حال همانطور که برند شوستر پریروز ادعا کرده بود، اتلتیکویی‌ها ترجیح می دادند به جای فینال، در نیمه نهایی به مصاف رئال بروند تا از خطر یک شکست دیگر در فینال برابر رقیب همیشگی شان دوری کنند.
از لحاظ آماری هم رئال برابر اتلتیکو بهتر از موناکو و یووه نتیجه گرفته است و بی شک شانس اول صعود به فینال خواهد بود.
امسال این رئال بوده که در لالیگا موفق تر از روخی بلانکوس‌ها عمل کرده است. بازی رفت دو تیم در ویسنته کالدرون با برتری ۰-۳ رئال همراه شد و دو هفته پیش هم در دور برگشت رقابت ها، دو تیم به تساوی ۱-۱ در برنابئو دست یافتند.اما رئال همواره در لیگ قهرمانان توانسته بر اتلتیکو پیروز شود. اولین بار در نیمه نهایی فصل ۵۸-۵۹ بود که رئال توانست در بازی تکراری در ساراگوسا با نتیجه ۲-۱ پیروز شده و راهی فینال شود. رئال بازی رفت را ۲-۱ برد ولی در بازی برگشت ۱-۰ شکست خورد. آن زمان در چنین شرایطی بازی تکراری برگزار می شد.
آخرین بار هم فصل ۲۰۱۴-۱۵ بود که رئال در یک چهارم نهایی یک تساوی بدون گل در ویسنته کالدرون کسب کرد و با گل چیچاریتو در بازی برگشت پیروز شد و به نیمه نهایی راه یافت. این دو تیم دو بار هم در فینال برابر یکدیگر قرار گرفته اند(۲۰۱۴ و ۲۰۱۶) که هر دو بار رئال پیروز شده است. اولی در لیسبون که با برد ۴-۱ رئال به اتمام رسید و دومی سال گذشته در میلان که رئال در ضیافت پنالتی‌ها پیروز شد.
حال باید دید این بار برخورد دو تیم چه نتیجه ای خواهد داشت.
موناکو – یووه؛ بهترین خط حمله مقابل بهترین خط دفاع
همچنین موناکو و یوونتوس پیش از این یک بار در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۵ به مصاف هم رفته بودند که در نهایت با صعود بیانکونری ها همراه شد.
یوونتوس بازی رفت را با یک گل به سود خود خاتمه داد و در بازی برگشت با تساوی بدون گل، توانست مجوز صعود به نیمه نهایی را کسب کند. یووه در نیمه نهایی هم توانست رئال را حذف کرده و به فینال راه یابد؛ هرچند که در بازی نهایی مغلوب بارسلونا شد.حال دو تیم موناکو و یوونتوس این بار باید در نیمه نهایی به مصاف هم بروند.
جدال دو تیم، جدال تیم های کاملا متضاد یکدیگر است. موناکو با ۱۴۱ گل زده، بهترین خط آتش در میان تیم های اروپایی را در اختیار دارد. قرمزها فقط در یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان توانسته اند ۱۱ گل به سیتی و دورتموند بزنند(۵ گل به سیتی و ۶ گل به دورتموند) و در سوی مقابل، یوونتوس بهترین خط دفاعی اروپا را در اختیار دارد. یووه در این فصل از لیگ قهرمانان تنها دو گل دریافت کرده و برابر مثلث MSN بارسا هم ۱۸۰ دقیقه هیچ گلی دریافت نکرد.
مصاف این دو تیم از جهت رویارویی دیبالا و امباپه، ستاره های جوانی که نامزدهای توپ طلا در آینده ای نه چندان دور خواهند بود نیز دیدنی به نظر می رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما