شناسهٔ خبر: 18972269 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

روسیه در بحبوحه تنش میان واشنگتن – پیونگ یانگ در مرزهای کره شمالی نیرو مستقر کرد

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:روسیه در بحبوحه تنش میان واشنگتن – پیونگ یانگ و در پی تهدید اخیر کره شمالی نیروهای خود را به سمت مرزهای کره شمالی حرکت داد.
روزنامه دیلی تلگراف انگلیس نوشت: روسیه همزمان با تهدید کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به یک حمله نظامی پیشدستانه و بزرگ علیه آمریکا،‌ نیروهای خود را به سمت مرزهایش با کره شمالی به حرکت درآورده است. دیلی تلگراف نوشت، این اقدام مسکو در حالی انجام شده که جامعه جهانی نسبت به افزایش تنش‌ها میان پیونگ یانگ-واشنگتن و احتمال وقوع درگیری‌هایی میان دو طرف نگران است، به ویژه که شورای امنیت به تازگی با صدور بیانیه‌ای آزمایش‌های موشکی اخیر کره شمالی را محکوم کرده و تهدید کرد که به دلیل رفتارها و سیاست‌های کره شمالی که ناآرامی و نگرانی در جهان ایجاد می‌کند، تحریم‌های جدیدی را علیه این کشور اعمال می‌کند. درهمین رابطه، چین با ابراز نگرانی از بغرنج شدن مسایل هسته ای شبه جزیره کره و زیانبار خواندن درگیری های نظامی برای همه طرف ها، بمب افکن های خود را به حال آماده باش درآورده است.گفتنی است، بعد از برگزاری مراسم رژه یکصد و پنجمین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» بنیانگذار کره شمالی در پیونگ یانگ، مشخص شد که موشک های این کشور را تریلرهای چینی حمل کرده اند. همچنین نخست وزیر و کفیل ریاست جمهوری کره جنوبی به دلیل آنچه تشدید فعالیت های نظامی پیونگ یانگ بر شمرد، به ارتش و نیروهای مسلح این کشور دستور آماده باش داد.
از طرفی،به دلیل تشدید تنش‌ها در منطقه شبه جزیره کره، تایوان اعلام کرد که در یکی از جزایر دریای جنوبی که بر سر مالکیت آن با چین و ویتنام مناقشه دارد، تسلیحات جنگی مستقر کرده است. در چنین شرایطی،شورای امنیت سازمان ملل تحریم های جدیدی را علیه برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی تصویب کرده است. در خبری دیگرخبرگزاری دولتی کره شمالی اعلام کرد: کیم جونگ اون، رهبر این کشور، طرحی را امضاء کرده است که براساس آن نیروها و موشک های کره شمالی در حال آماده باش قرار گرفته اند تا برای شلیک به اهداف آمریکا در حوزه اقیانوس آرام و در خاک آمریکا آماده باشند.

نظر شما