شناسهٔ خبر: 18970409 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تمکین به قانون وظیفه نامزدهای انتخاباتی

خبرگزاری صداوسیما

نامزدهای انتخاباتی رد صلاحیت شده باید به قانون احترام بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه دهدشت در خطبه نماز جمعه ی این شهر با اشاره به اعلامتمکین به قانون وظیفه نامزدهای انتخاباتی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان گفت:باید همه نامزدهای انتخاباتی که ردصلاحیت شدند با طرفدارانشان در برابر قانون تمکین کنند و برای نهادهای قانونی و شورای نگهبان قانون اساسی احترام قائل باشند.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه افرادی برای انتخابات ریاست جمهوری نام نویسی کردند در روز ثبت نام پایبندی خود را به قانون اساسی اعلام کردند افزود: نامزدهای انتخاباتی تایید صلاحیت شده باید به خود ودیگر نامزدها احترام بگذارند.

وی گفت: توهین و بددهنی در شان نامزد انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران نیست و باید عقلانی و درست حرف زد و انتقاد کرد.
امام جمعه دهدشت به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع فرماندهان ارتش اشاره کرد و افزود: بنابر بیان معظم له باید انتخابات سالم با امنیت و با گستردگی انجام بگیرد و باید مراقبت کنیم که هر عاملی که باعث می شود گستردگی و حماسه حضور مردم ،امنیت و سالم بودن انتخابات تحت شعاع آن عامل و حرکت قرار بگیرد باید به شدت به آن عامل و جریان برخورد بشود.
حجت الاسلام حسینی سالروز تاسیس سپاه پاسداران در دوم اردیبهشت سال 58 راگرامی داشت و افزود: تاسیس سپاه پاسداران یک تدبیر معجزه آسایی بود که حضرت امام در بدو پیروزی انقلاب انجام داد که اگر سایر انقلابهایی که اخیرا اتفاق افتاد از بستر نیروهای انقلابی تشکیل سپاه می دادند انقلابشان به شکست نمی انجامید.
حسینی با بیان اینکه دشمنان توطئه های زیادی را علیه نظام اسلامی طراحی کردند گفت: هرگاه خواستند این توطئه را عملیاتی کنند در مقابل خود با یک سپر محکم و کوه استوار به نام سپاه پاسداران مواجه شدند و اینها جان برکفانی بودند که در همه لحظات خطر به میدان آمدند و جان خود را هدیه کردند.
وی با اشاره به اینکه توطئه هایی که دشمن از داخل و بیرون طراحی می کرد با وجود نیروهای سپاه در هم شکسته می شد گفت: امروز سپاه پاسداران یکی از پایه های اقتدار این نظام، امید مردم در صحنه های مختلف به هنگام خطر است و لذا باید روز به روز با وجود دشمنی های دشمنان این نظام بر اقتدار سپاه پاسداران افزوده شود.
خطیب نماز جمعه دهدشت با بیان اینکه هر گاه دشمنان بخواهند نظام اسلامی را تهی کنند و پایه های نظام را متزلزل کنند اولین کاری که می کنند سپاه را مورد تهاجم قرار می دهند افزود: مردم اگه بخواهند نظامشان، کشورشان و اقتدارشان حفظ بشود باید از این گروه حفاظت کنند و حراست از سپاه حراست از اقتدار، استقلال و قدرت این کشور و این سرزمین است.

نظر شما