شناسهٔ خبر: 18969252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ۵۹۸ | لینک خبر

آیت‌الله موحدی کرمانی:

مناظر‌ات باید به صورت زنده باشد/ امنیت نباشد، حج واجب نیست

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: مسئولان به وعده های رژیم آل سعود اعتماد نکنند، اگر وعده تامین امنیت داده اند به صرف یک کلمه دل خوش نکنید.

صاحب‌خبر -
  به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه‌های امروز خود پیرامون انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امیدواریم ورود خوبی به انتخابات داشته و بهره خوبی بگیریم و از همه بدی‌ها و گرفتاری‌ها نجات پیدا کنیم که راهش تقواست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به روز 29 فروردین و روز ارتش فزود: نیروهای مسلح با تمام قوا برای امنیت کشورمان می‌کوشند و این در حالی است که ناامنی در خیلی از کشورها حاکم است و می‌بینیم که در این راستا وزارت اطلاعات هم نقش زیادی در تامین امنیت ما ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: ما در امنیت خوبی به سر می‌بریم و این نیروهای مسلح هستند که با نقش مؤثر در عزت این کشور و زیر سایه ولایت فقیه این نقش را ایفا می‌کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی در تذکری پیرامون حج اظهار داشت: مسئوین امر می‌کوشند مردم امسال به زیارت خانه خدا بروند اما به آقایان توصیه می‌کنیم به وعده‌های رژیم آل سعود اعتماد نکنید و به صرف یک وعده و کلمه خوشحال نشوید جراحت‌هایی که از حادثه منا بر قلب‌ها تأثیر گذاشته التیام پیدا نکرده است.

خطیب موقت نماز جمعه ادامه داد: مسئولین عربستانی باید تضمین کنند که کوچکترین خطری زائر ایرانی را تهدید نکند به رژیم سفاک آل سعود اعتماد نکنید چرا که آن‌ها اعتقادات و عملشان خطرناک است و نوکر آمریکایی‌ها هستند.

وی پیرامون شعار سال مقام معظم رهبری افزود: به اوامری که مقام معظم رهبری به آن تأکید دارند اهتمام کرده و مسئولین اهمیت بدهند. قوام کشور در اقتصاد سالم است و اگر اقتصاد سالم نباشد نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم.

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها روز به روز خباثت و جنایات خود را افزایش می‌دهند، تصریح کرد: حمله  آمریکا به سوریه فراموش نشدنی است و آمریکایی‌ها اگر ببیند کشوری ضعیف است به آن جا حمله می‌کند. ما باید توانمان را در همه ابعاد گسترش دهیم و به آن‌ها بفهمانیم که ملت و نیروهای مسلحی داریم که مقتدرانه در مقابل آن‌ها ایستاده‌ است و جوابی که به آن‌ها خواهد داد دندان شکن است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه روز 29 اردیبهشت امتحان سختی پیش روی ما است افزود: مردم به حساسیت و جایگاه رفیع انتخابات توجه کنند که معنای آن این است با حضور گسترده در پای صندوق‌های رأی نشان دهید که کشور قدرتمند است و حکومت، پشتوانه قوی مردمی دارد.

وی ادامه داد: مردم بکوشند که به صورت گسترده پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند و با حضور در انتخابات نظام را تقویت پیدا کنند. چه امانتی در این کشور مهمتر از رئیس جمهور و انتخابات و شوراهاست. گول 4 کلمه را نخورید که برخی در تبلیغاتشان مطرح می‌کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی پیرامون مناظره انتخاباتی اظهار داشت: باید مناظره به صورت زنده انجام بگیرد. مردم باید بصیرت داشته باشند و یکی از راه‌های بصیرت این است که مناظره تلویزیونی به صورت زنده دیده و بشنوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: کاندیداهایی که تأیید شدند بکوشند وعده‌های غیر قابل عمل ندهند و مردم به کسی رأی بدهند که به اسلام پایبند باشد و کاندیداها به توصیه‌های امام و رهبری مقید باشند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید به یاد فقرا بوده و درد آن‌ها را احساس کند، گفت: رئیس جمهور نباید دوستان و هوادارانش را به مردم ترجیح دهد رئیس جمهور باید بتواند اقتصاد را رونق داده و به تولید و اشتغال اهتمام بورزد و از دشمن و آمریکا هراسی نداشته و بتواند مشت محکمی به دهان آمریکا و اسرائیل بزند.

آیت‌الله موحدی کرمانی افزود: کاندیداهای تأیید شده بکوشند قانون را در نظر بگیرند و آن‌هایی که تأیید نشده‌اند مراعات قانون را بکنند و اگر اعتراضی دارند اعتراضشان را به شورای نگهبان ارائه دهند و جنجالی به راه نیندازند. تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان است.

خطیب نماز جمعه تهران پیرامون تبلیغات کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: کاندیداها در اوراقی که برای چاپ تبلیغات انتخاباتی استفاده می‌کنند از به کار بردن آیات قرآنی و اسامی متبرکه خودداری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه همه باید به قانون احترام بگذارند، خاطر نشان کرد: یادمان نرود که در فتنه 88 که مقام معظم رهبری مکرر به آن تأکید داشتند عدم تمکین برخی که در مقابل قانون ایستاده بودند اتفاق افتاد.

برچسب‌ها:

نظر شما