شناسهٔ خبر: 18969165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارش تسنیم از خطبه‌های نماز جمعه شهرستانهای استان اردبیل

تمرکز برای برطرف کردن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وظیفه اصلی مسئولان است

R41374/P1357/S6,49/CT11

ائمه جمعه استان اردبیل تاکید کردند: در حال حاضر پیگیری و تمرکز برای برطرف کردن مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم وظیفه اصلی مسئولان کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان اردبیل، حجت‌الاسلام یدالله صفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گرمی اظهار کرد: انسان در بدو تولد زیبایی و عدالت و خوبی را دوست دارد و این فطری است و به عنوان سرمایه انسان به شمار می‌رود.

امام جمعه گرمی گفت: اگر انسان طبق دستورات خداوند از این سرمایه استفاده کند در دنیا و آخرت سعادتمند خواهد بود و از آنجایی که انسان مختار است می‌تواند با تصمیم نادرست و انتخاب مسیر اشتباه خود و این سرمایه فطری را هم به تباهی بکشاند.

وی با اشاره به دوم اردبیهشت، مصادف با  سالروز تاسیس سپاه با بیان اینکه بعد انقلاب عرصه‌ای وجود ندارد که سپاه در خط مقدم نباشد، افزود: ارزش نیروی‌های بسیج و سپاه برای دوست و دشمن مشخص است و در دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد جنگ در زمان سازندگی در خط مقدم قرار گرفت و الان هم در عرصه‌های عمرانی و فرهنگی در خط مقدم قرار دارد و نقش مهمی را ایفا می‌کند.

صفری با اشاره به 27 رجب سالروز مبعث پیامبر اکرم(ص) بیان کرد: بعثت تمام پیامبران برای ایجاد تحول درونی در انسان و بیداری و عدالت خواهی انسانها صورت گرفته است.

خطیب جمعه گرمی تصریح کرد: شکست نیروی آمریکا در طبس بعد از دستگیری جاسوسان آمریکایی توسط دانشجویان در تهران که آمریکا قصد آزادی آنها را داشتند با قدرت خدا در بیابان طبس رخ داد و شنهای طبس پیشرفته‌ترین جنگنده‌های آمریکا را نابود کرد.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اظهار کرد: وظیفه اصلی مسئولان کشور پیگیری و تمرکز برای حل مشکلات اقتصادی و اشتغال و معیشت مردم است همان طوری که دشمن برای ضربه زدن در این حوزه متمرکز شده است.

صفری در مورد برگزاری انتخابات از مسئولان خواست قدر این انتخابات را بدانند و زمینه برگزاری انتخابات پرشور و سالم را فراهم کنیم.

برگزاری انتخابات سالم انتظار مردم از نامزدهاست

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر با گرامیداشت سالروز تاسیس سپاه اظهار کرد: با فرمان امام راحل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد و ماموریت سپاه پاسداری از انقلاب، اسلام، قانون اساسی حقوق ملت مسلمان ایران و پاسداری از مرزو بوم کشورمان است.

امام جمعه نیر با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تشکیل سپاه پاسداران بیمه شد، افزود:  انقلاب اسلامی ایران امروز مدیون رشادت‌های فرزندان این دیار است و توانسته در صحنه‌های داخلی و بین‌المللی یک عظمت باشکوه و اقتدار جاودانه را بیافریند.

وی با اشاره به این مسئله که قرآن به نماز جمعه اهمیت بسزایی داده است، گفت: مسئله کار و تولید بسیار مهم است و بعد از اهمیت نماز جمعه، قرائت نماز و خطبه مومن باید بدنبال کار و تولید بشتابد.

مقدسی با اشاره به فرارسیدن سالروز حادثه طبس تصریح کرد: آمریکا به اذن خداوند متعال در حادثه طبس شکست سنگینی را متحمل شد.

خطیب جمعه نیر با اشاره به مسئله انتخابات و انتظارات مردم از داوطلبان و مسئولان بیان کرد: برگزاری انتخابات سالم، با امنیت و با حضور حداکثری مردم انتظار مردم از مسئولان و داوطلبان است و اینکه داوطلبان همدیگر را به بهانه‌های مختلف تخریب نکنند و از هزینه‌های کلان بپرهیزند و به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند.

برگزاری انتخابات سالم و به دور از تخریب و تفرقه سبب توسعه کشور می‌شود

حجت‌الاسلام صفر یوسف‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نمین اظهار کرد: با وجود تاکید مقام معظم رهبری در سالهای اخیر برای تحقق اقتصاد مقاومتی اما اقدامات موثر و مناسبی در این زمینه انجام نشده و ضروری است در این زمینه همگان عزمی جدی داشته باشند و به ویژه دولت و مجلس برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی کنند.

امام جمعه نمین خدمت به مردم و رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی را وظیفه مسئولان دانست و بیان کرد: پدیده قاچاق مانعی بزرگ بر سر راه تحقق اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید است که کمر اقتصاد را شکسته و ضروری است مسئولین در این زمینه نظارت اساسی داشته باشند.

وی با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران افزود: سپاه نقش بسزایی در پاسداری از انقلاب داشته و اقتدار سپاه مایه افتخار و زمینه‌ساز اقتدار هر چه بیشتر کشور شده است که همین اقتدار سبب شده که ترامپ این نهاد مقدس را تروریست نامگذاری کند.

یوسف‌زاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان ارتش بر تلاش برای برگزاری انتخابات باامنیت و سالم گفت: برگزاری انتخابات پرشور، آزاد، گسترده، سالم و دوری از تخریب و تفرقه می‌تواند زمینه‌ساز توسعه کشور شود که باید برای تحقق این امر تلاش همه‌جانبه‌ای شود تا زمینه‌ساز شکست نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان شود.

امام جمعه نمین با اشاره به احراز صلاحیتهای 6 نفر از نامزدهای ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تصریح کرد:‌ باید همه به تشخیص شورای نگهبان احترام بگذاریم چرا که احترام به شورای نگهبان احترام به قوانین است.

شعار سال تکلیفی برای هوشیاری مسئولان در برابر دشمنان است

حجت‌الاسلام امیر رشتبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: پخش زنده مناظره تلویزیونی انتخابات نامزدهای ریاست جمهوری خواسته مردم است و وزارت کشور باید در تصمیم خود تجدید نظر کند.

امام جمعه خلخال با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران گفت: سپاه نقش مهمی در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و مولفه چهارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و در کنار سایر نیروها از جمله بسیجیان، نیروهای نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان به حفظ این دستاورد مهم کمک کرده است.

وی بیان کرد: در دیدار فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران رهبر انقلاب بر لزوم مشارکت ملت، انتخابات سالم و برگزاری با سلامت آن تاکید کردند.

رشتبری وظیفه فقها را تشکیل حکومت دینی در سایه دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) در کنار مردم این حکومت دینی را برپا داشت.

خطیب جمعه خلخال شعار سال تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری را شناخت تهدید دشمن در جبهه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری و این شعار را تکلیفی برای هوشیاری مسئولین در حوزه اقتصادی برای مقابله با هجمه دشمنان عنوان کرد.

لزوم برگزاری مناظره نامزدهای ریاست جمهوری به صورت زنده

حجت‌الاسلام محمود اصغری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سرعین با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران اظهار کرد: سپاه پاسداران نهادی مقدس بوده که نقش سازنده‌ای در خدمات‌رسانی در جامعه داشته و باید نقش این نهاد خدمات‌رسان برای مردم تبیین و تشریح شود.

امام جمعه سرعین بیان کرد: بنابه فرمایش مقام معظم رهبری نباید رئیس جمهور ایران اسلامی ترسی از دشمنان داشته باشد چرا که مردم هیچ ترس و هراسی از هیچ یک از دشمنان ندارند و تهدیدهای آنها نمی‌تواند کوچکترین هراسی در دل ملت ایران ایجاد کند.

وی با تاکید بر حفظ هوشیاری مردم در مقابل فتنه‌گران در انتخابات پیش‌ رو گفت: مردم با انتخابات پرشور و گسترده و آگاهانه در انتخابات می‌توانند خنثی‌ساز تمامی توطئه‌های دشمنان باشند که انتظار می‌رود با هوشیاری و بصیرت در این انتخابات شرکت کنند.

اصغری با بیان اینکه حمایت مقام معظم رهبری از کسی به نفع مردم است، تصریح کرد:‌ منویات و توصیه‌های مقام معظم ربری همواره کارگشای مشکلات در کشور بوده و باید از تمامی فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت کرده و نیز به تشخیص شورای نگهبان احترام بگذاریم.

خطیب جمعه سرعین با تاکید بر برگزاری مناظره نامزدهای ریاست جمهوری به صورت زنده از صدا و سیما افزود: مردم ایران اسلامی به بصیرت و بلاغتی رسیده‌اند که خوب و بد را تشخیص دهند و انتظار می‌رود مناظرات به شکل مستقیم برگزار شود.

تشخیص شورای نگهبان در تائید یا رد صلاحیت نامزدها برای همگان قابل تمکین است

حجت‌الاسلام رضا باوقار در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشگین‌شهر اظهار کرد:‌ شورای نگهبان یکی از ارکان نظام بوده که نقش به‌سزایی در حفظ و صیانت از آرمانهای انقلاب اسلامی داشته و تشخیص شورای نگهبان در تائید یا رد صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری برای همگان قابل تمکین و احترام است.

امام جمعه مشگین‌شهر با بیان اینکه تریبونهای نماز جمعه به هیچ فرد، جناح و گروهی تعلق ندارد، گفت: تریبونهای نماز جمعه برای فراهم‌سازی حضور پرشور، گسترده، آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات بوده و در این زمینه به تبیین و تشریح موارد لازم در این حوزه پرداخته می‌شود.

وی با تبریک دوم اردیبهشت‌ماه، سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: خدمات ارزشمند نهاد مقدس سپاه پاسداران به جمهوری اسلامی ایران چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن شایسته قدردانی است که علاوه بر اقدامات نظامی و عمرانی در دوران سازندگی اقدامات فرهنگی گسترده‌ای نیز انجام داده است.

باوقار اقدامات سپاه در حوزه‌های فرهنگی، نظامی و عمرانی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: ما باید قدردان تلاشهای نیروهای ارزشمند سپاه باشیم که این تلاشها اقتدار و صلابت روزافزون کشور در عرصه‌های مختلف را زمینه‌ساز شده است.

خطیب جمعه مشگین‌شهر افزود: ایجاد قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با زیرمجموعه‌های قرارگاه‌های کربلا، نور و کوثر و دستیابی به فناوری روز در ساخت تسلیحات نظامی از جمله اقدامات شایسته و بارز سپاه پاسداران در دوران سازندگی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

نظر شما