شناسهٔ خبر: 18969161 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قهرمانی دختران نوجوان تکواندوکار ایران در آسیا/ اعظم درستی به عنوان بهترین مربی

تهران– ایرنا– در جالی که دختران نوجوان تکواندو کار ایران برای نخستین بار عنوان قهرمانی آسیا را کسب کردند، کمیته فنی مسابقات در قزاقستان اعظم درستی را نیز به عنوان بهترین مربی آسیا معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از فدراسیون تکواندو ، پرونده نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان پس از 3 روز پیکار 246 تکواندوکاران از 22 کشور ساعاتی پیش در مجتمع ورزشی 'آتی‌راو' قزاقستان بسته شد و تیم تکواندو دختران نوجوان ایران با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و 80 امتیاز برای نخستین بار بر سکوی قهرمانی آسیا ایستاد تا این موفقیت با انتخاب یک مربی زن ایرانی به عنوان بهترین مربی آسیا ارزشمندی دوچندان یابد.
براساس این گزارش، در پایان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا، تیم تکواندو دختران و پسران ایران با کسب 9طلا، 3 نقره و یک برنز و در مجموع دختران و پسران با کسب 13 مدال رنگارنگ بر سکوی قهرمانی قاره آسیا ایستادند.
همچنین کره جنوبی با 8 مدال طلا، 4 نقره و 3 برنز بر سکوی نایب قهرمانی ایستاد و تایلند با 2 طلا، 2 نقره و 2 برنز عنوان سوم را بدست آورد. تیم‌های قزاقستان و فیلیپین چهارم و پنجم شدند.
کاروان تکواندو کشورمان در بخش تیمی دختران برای نخستین بار و با کسب 6 مدال طلا، یک نقره و 80 امتیاز توانستند با اقتدار روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند، تیم تایلند با 2 مدال طلا، 2 نقره و 43 امتیاز نایب قهرمان شد و تیم کره‌جنوبی که خود را از مدعیان قهرمانی می دانست با یک مدال طلا، 2 نقره، 3 برنز و 42 امتیاز سوم شد.
هدایت تیم ملی تکواندو دختران بر عهده اعظم درستی بود و نیلوفر صفریان، معصومه محمدیان و محبوبه محمد نژاد تیم دختران تکواندو کار ایران را در رقابت های قهرمانی آسیا در قزاقستان همراهی کردند.
اما در بخش پسران تیم کره‌جنوبی با 7 مدال طلا، 2 نقره و 99 امتیاز قهرمان شد، تکواندوکاران نوجوان کشورمان با 3 طلا، 2 نقره، یک برنز و 61 امتیاز نایب قهرمان شدند و تیم میزبان (قزاقستان) با یک مدال نقره، 3 برنز و 29 امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.
وحید عبداللهی به عنوان سرمربی هدایت تیم تکواندو پسران ایران را به عهده داشت و رشید فتاحی ، حسین کریمی و سعید رمضانی و رشید فتاحی در کسوت مربی وی را یاری دادند.
اسامی مدال آوران ایران به شرح زیر است:
* مدال طلا:زهرا شجاعی( وزن 63- کیلوگرم)، مبینا شاکری(وزن 55- کیلوگرم)،مبینا نژاد(وزن 42- کیلوگرم)،زهرا علیزاده(وزن 46- کیلوگرم)، زهرا پوراسماعیل(وزن 68+کیلوگرم)، یلدا ولی نژاد( وزن 59- کیلوگرم)، حامد اصغری (وزن 51- کیلوگرم)، حمیدرضا هادیان(وزن 59-کیلوگرم)، محمد حسین یزدانی (وزن 73- کیلوگرم)
* مدال نقره:مهلا مومن زاده(وزن 44- کیلوگرم)، حمیدرضا صدری(وزن 48- کیلوگرم)، احمدرضا مختاری (وزن 68- کیلوگرم)
* مدال برنز:حمید رضا هادیان(وزن 59- کیلوگرم)
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828
دریافت کننده : خدیجه روزبهانی*انتشار: زهره محتشمی پور

انتهای پیام /*

نظر شما