شناسهٔ خبر: 18968990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه مشهد:

عدم احراز صلاحیت نیاز به دلیل ندارد/ضرورت اصلاح قانون انتخابات

مشهد- امام جمعه مشهد گفت: اگر احراز صلاحیت انجام شود باید دلیل آورده شود اما عدم احراز صلاحیت نیاز به دلیل ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد اظهارکرد: امروز کشور در یک موقعیت خاص انتخاباتی قرار دارد و باید تصویری از نظام برای مردم ترسیم شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مثل یک قلعه است که اطراف آن را دیوار بلندی به نام مقام ولایت گرفته که حصار محکمی دارد و هیچ قدرتی از این دیوار نمی‌تواند بالا برود.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که حصار و دژ مستحکم نظام اسلامی، مقام ولایت و رهبری است خاطرنشان کرد: اما این قلعه یک دروازه وسیع و گسترده دارد و آن  مردم‌سالاری است که از این دروازه اگر درست پاسداری  نشود، هر دشمنی امکان نفوذ پیدا می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به همین دلیل برگزاری انتخابات چه انتخابات مجلس، چه ریاست جمهوری، چه شورا و چه انتخابات خبرگان اهمیت بسیاری برای نظام ما دارد.

علم الهدی تاکید کرد: در این شرایط حراست و صیانت از دروازه‌های نظام اسلامی اهمیت زیادی دارد زیرا در حال حاضرتنها نظامی در دنیا که مردم برای آن نظام آزادانه تصمیم می‌گیرند، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: البته باید مراقب بود در کنار مردم دشمن نیز از این دروازه عبور نکند. در انتخابات ریاست جمهوری مردم هستند که می‌خواهند تصمیم بگیرند برای کشور مدیر اجرایی انتخاب کنند زیرا کشور ما یک کشور عادی و معمولی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: رئیس جمهور در این کشور باید بتواند اقتصاد، معیشت، امنیت و آبادانی را اداره کند و برای دیگر کشورها الگو باشد.

ارائه دکترین جدید سیاسی

علم الهدی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران تلاش کرد تا دکترین سیاسی جدیدی به دنیا با تکیه بر مقام ولایت ارائه دهد پس این کشور باید در مدیریت سیاسی، امنیتی و معیشت مردم الگوی باشد.

وی در ادامه به خصوصیات نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: رئیس جمهوری که انتخاب می شود باید بداند ایجاد نظام ما در نتیجه موازنه دو قدرت نبوده و با یک کودتای ضدنظام شاهنشاهی نیز روی نیامده، بلکه با رشادت های جوانان این مرز و بوم به نتیجه رسیده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: دشمن می خواهد خاکریز نخست جبهه مقابله با نظام سلطه که نظام جمهوری اسلامی است را نابود کند به همین دلیل مدیر اجرایی کشور باید کسی باشد که بتواند معیشت مردم را تامین و اقتصاد کشور را حفظ کند.

علم‌الهدی در ادامه بیان کرد: انقلاب ما تمام نشده و رو به جلو در حال حرکت است و پیروزی نهایی در زمان ظهور حضرت حجت (عج) خواهد بود.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند ثبت نام از داوطلبان ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: با گذشت ۳۸ سال از انقلاب،هنوز قانونی برای ثبت نام ریاست جمهوری مشخص نشده است و آیا برای مدیریت کشور باید بیش از هزار نفر بیایند و بخواهند مدیر نظام شوند؟

وی تاکید کرد: قانون انتخابات باید بررسی و اصلاح شود و شرایط کسی که قرار است کاندیدا شود را قانون انتخابات مجلس و شورای نگهبان باید تنظیم کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: شورای نگهبان کارش احراز صلاحیت است نه قبول و رد و این مردم هستند که قبول و رد می‌کنند و احراز صلاحیت اگر صورت نگیرد دلیل نمی‌خواهد.

علم الهدی تاکید کرد:اگر احراز صلاحیت انجام شود باید دلیل آورده شود اما عدم احراز صلاحیت نیاز به دلیل ندارد.

وی بیان کرد:به فرموده امام راحل اگر کسی بخواهد فساد کند و به مردم بگوید این شورای نگهبان این چنین و آنچنان است، مفسد است و باید به عنوان مفسد فی الارض تحت تعقیب قرار گیرد.

نظر شما