شناسهٔ خبر: 18968571 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

«داعش» مسئولیت تیراندازی در پاریس را عهده دار شد

س از این تیراندازی، تدابیر شدید امنیتی در این خیابان برقرار شده و رفت‌وآمد در آن ممنوع شد.در همین زمینه رویترز ازصدور حکم بازداشت در روز پنجشنبه برای یک «فرد خطرناک» که با قطار از بروکسل به پاریس آمده خبر داده است.

صاحب‌خبر -
reuters 
 
به گزارش پارسینه، بی بی سی اعلام کرد: هویت مردی که پنج شنبه شب  در تیراندازی به نیروهای پلیس در مرکز پاریس یکی از آن ها را کشت، از مدارک بدست آمده در اتومبیلش مشخص شده، اما مقامات فرانسه هنور نام او را افشا نکرده اند.

نیروهای امنیتی فرانسه گفته‌اند که در حال جستجو در خانه این مهاجم در حومه شرقی پاریس هستند.به گفته رسانه‌ها این مرد ۳۹ ساله و ظاهرا از اسلام گراهای تندرو بوده است.او همچنین به دلیل تیراندزای به نیروهای پلیس در اوایل سال ۲۰۰۰ میلادی چندین سال زندانی بود.

پلیس فرانسه از بازداشت سه تن از اعضای خانواده این مهاجم خبر داده است.فرانسوا مولینز، دادستان پاریس اندکی پس از این تیراندازی گفت که "هویت مهاجم مشخص شده و در حال بررسی آن هستیم". مولینز همچنین گفت: "نمی توانم هویت او را افشا کنم. تحقیقات در جریان است و عملیاتی برای دستیابی به مدارک و شواهدی درباره این حمله انجام شده."

از سوی دیگر رویترز گزارش داد: فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه در واکنش به این تیراندازی گفته است: متقاعد شده‌ام که این تیراندازی اقدامی تروریستی بوده است.

پیر هنری برانده، سخنگوی وزارت کشور فرانسه، نیز در خصوص چگونگی این تیراندازی گفته است: کمی بعداز ساعت ۹ شب، یک اتومبیل کنارخودروی پلیس می ایستد و مردی از آن بیرون آمده و به سوی خودروی پلیس تیراندازی می کند.
 
Reuters 

گزارش‌ها حاکی است که مرد مهاجم توسط نیروهای پلیس کشته شده است.پس از این تیراندازی، تدابیر شدید امنیتی در این خیابان برقرار شده و رفت‌وآمد در آن ممنوع شد.در همین زمینه رویترز ازصدور حکم بازداشت در روز پنجشنبه برای یک «فرد خطرناک» که با قطار از بروکسل به پاریس آمده خبر داده است. این خبرگزاری می گوید، مشخص نیست که آیا این حکم بازداشت برای فرد مهاجم صادر شده بود یا نه.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی «اعماق» اعلام کرد، گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت تیراندازی در خیابان شانزه لیزه پاریس را به عهده گرفته است. این گروه از فرد مهاجم با عنوان «ابو یوسف » یاد کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، پلیس اعلام کرده است، مظنون اصلی تیراندازی مردی ۳۹ ساله ساکن حومه شرقی پاریس بوده است.این حادثه در حالی رخ داده است که یکشنبه هفته آینده انتخابات ریاست‌ جمهوری در فرانسه برگزار می‌شود.

در همین زمینه، فرانسوا اولاند شامگاه پنجشنبه گفته است: همه باید هشیار باشیم به ویژه این که در روزهای آینده انتخابات نیز در پیش است.فرانسوا فیلون، نامزد محافظه کار در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، نیز به دنبال حمله پاریس یک برنامه انتخاباتی خود در روز جمعه را لغو کرده است.

در دوسال گذشته بیش از ۲۳۰ نفر در فرانسه در اثر حملات تروریستی کشته شده‌اند. فرانسه از سال ۲۰۱۵ به بعد در وضعیت فوق‌العاده به‌سر می‌برد.

 

نظر شما