شناسهٔ خبر: 18967867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ورود 36 اتوبوس حامل شیعیان فوعه و کفریا به حلب سوریه

منابع خبری اعلام کردند که تا کنون 36 اتوبوس از شیعیان فوعه و کفریا بر اساس توافق دولت سوریه با تروریستها، وارد حلب شده و به سمت منطقه «جبرین» حرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه  بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از تأخیر 48 ساعته امروز صبح 20 اتوبوس وارد شهر حلب سوریه شد.

خبرگزاری سانا گزارش داد که اتوبوسها حامل ساکنان شهرکهای شیعه نشین فوعه و کفریا هستند.

همزمان با این مسئله، 10 اتوبوس حامل افراد مسلح زبدانی و سرغایا از طریق گذرگاه راموسه، وارد منطقه «راشدین» حلب و از آنجا وارد ادلب شدند.

محله راشدین در اشغال گروههای تروریستی قرار دارد و چند روز پیش انفجاری در این محله و در میان اتوبوسهای حامل مردم فوعه و کفریا رخ داد که در جریان آن بیش از 100 غیر نظامی که بیشتر آنان کودکان بودند، کشته شدند.

این مسئله واکنشهای بسیاری در پی داشت و دولت سوریه آن را در راستای تلاش حامیان تروریسم برای شکست این توافق عنوان کرد.

منابع خبری اعلام کردند، اتوبوسهای حامل ساکنان فوعه و کفریا، به سوی منطقه «جبرین» در شرق حلب حرکت کردند؛ منطقه ای که مراکز اقامت موقتی در آن ایجاد شده است.

ظهر امروز نیز 16 اتوبوس دیگر از فوعه و کفریا وارد حلب و در مقابل 5 اتوبوس از مضایا و زبدانی وارد منطقه راشدین شدند. بدین ترتیب امروز 36 اتوبوس از فوعه و کفریا وارد حلب شده است.

این نقل و انتقال در راستای تکمیل مرحله نخست توافق میان دولت سوریه و افراد مسلح است که اخیرا صورت گرفت و بر اساس آن ساکنان فوعه و کفریا به حلب و افراد مسلح حاضر در زبدانی و مضایا به ادلب منتقل میشوند.

مرحله دوم این توافق در ماه ژانویه آتی برای انتقال سایر ساکنان فوعه و کفریا اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/م

نظر شما