شناسهٔ خبر: 18967805 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون وزیر کشاورزی وعده داد

تولید و بازار مناسب میوه در سال جاری

71214

معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که گرچه سرمازدگی جزئی در باغ های کشور داشته‌ایم، اما وضعیت​ تولید میوه به گونه ای است که امسال فراوانی و ارزانی میوه خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدعلی طهماسبی امروز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی ایران سبز ۲۰۱۷ اظهار کرد: تاکنون گزارشی از سرمازدگی ارائه نشده، اما به نظر می رسد که خسارات وارد شده کمتر از ۳۰ تا ۳۵ درصد باشد. بنابراین این سرمازدگی جزئی به حساب می‌آید و وضعیت تولید میوه در سال جاری بسیار خوب بوده و امسال، سال ارزانی میوه است و در این زمینه میوه‌های هسته‌داری مانند گیلاس و زردآلو، میوه‌های دانه‌دار مانند سیب و گلابی و میوه‌های دانه‌ریز مانند انگور خسارتی نداشته‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش تولید گل و گیاه زینتی در اقتصاد مقاومتی افزود: ایجاد گلخانه‌ها با توجه به اینکه زودبازده هستند و قابلیت توسعه و اشتغالزایی بالایی دارند، جزو طرح‌هایی است که در اقتصاد مقاومتی قرار گرفته‌ و تولید گل را نیز شامل می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ادامه داد: ۱۱ هزار هکتار سطح  زیر کشت گلخانه‌های کشور است که ۲۳۰۰ هکتار آن به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص یافته و مابقی آن مربوط به سبزی و صیفی و میوه‌هایی همچون توت فرنگی است، اکنون نیز میوه‌های درختی مانند لیموترش، انگور و میوه‌های هسته‌دار اقبال تولید در گلخانه را یافته است.

طهماسبی همچنین درباره میزان صادرات گل های زینتی کشور گفت: حجم صادرات گل‌های زینتی از کشور بسیار اندک است هرچند که ما در این بخش استعدادهای زیادی داریم اما نتوانسته‌ایم از آن بهره گیریم.

وی درباره واردات گل و گیاه به کشور نیز اظهار کرد: واردات این محصولات ممنوع بوده و تنها شامل پایه‌های مادری می‌شود که امیدواریم شرکت‌های ایرانی نیز با مشارکت شرکت‌های‌ دانش‌بنیان خود بتوانند جوابگوی نیازهای داخلی و حتی صادرات این محصولات باشند.

انتهای پیام

نظر شما