شناسهٔ خبر: 18967749 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

درخواست‌انتخاباتی امام‌جمعه تهران:مناظره‌ها باید زنده پخش شود/نامزدهای تأییدنشده قانون را رعایت کنند

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه رعایت تقوا در انتخابات لازم است گفت: مناظره های انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت زنده انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه دوم نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران افزود: امتحان سختی در پیش داریم، یک گردنه صعب العبوری در29 اردیبهشت ماه سال جاری پیش رو ما است که مردم باید نسبت به این انتخابات حساسیت داشته باشند.

اهم اظهارات خطیب موقت جمعه تهران به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*باید با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای نشان دهند حکومت قدرتمند است و پشتوانه مردمی دارد.

*کاندیداهایی که از سوی شورای نگهبان، تایید نشدند قانون را رعایت کنند.ممکن است آدم های خوبی باشند قوی باشند اما برای ریاست جمهوری صالح نباشد.

* آقایانی که برای انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید صلاحیت شدند، بکوشند وعده‌های غیرقابل عمل ندهند، چیزی را وعده دهند که بتوانند به آن عمل کنند، رأی مردم بر اساس یک وعده دروغین مشروع نیست، به کسی رأی دهید که پایبند به اسلام باشد، عزم پیاده‌کردن دستورات اسلام را داشته باشد.

*آقایان کاندیداها باید بدانند این کشور «جمهوری اسلامی» است، یک حکم و عمل غیراسلامی اگر انجام گیرد، مشروع نیست، باید درد دین داشته باشد، به رهنمودهای رهبری عمل کند و فقط شعار ندهید.

*افرادی که برای ریاست جمهوری نامزد شدند آن موقع که بفهمند رای آوردند خوشحال می شوند؟، اگر این مقام را برای خدمت به مردم بخواهند می توانند خوشحال شوند اما اگر برای لذات دنیوی بخواهند نمی توانند خوشحال باشند.

 

*{با اشاره به امنیت فوق‌العاده کشورمان در شرایط امروز منطقه} نیروهای مسلح انقلابی و متدینی داریم که حرکت و تلاش‌شان تماماً‌ بر اساس ایمان است و آنان هستند که نقش مؤثر در عزت این کشور و عزت سرور و آقایمان ولی امیر مسلمین دارند، خداوند به آنان مزد فراوان عطا کند.

*مسئولان امر حج می‌کوشند که امسال مردم موفق به زیارت خانه خدا شوند، این تلاش‌شان جای تشکر دارد، به آقایان عرض می‌کنم به وعده‌های رژیم آل‌سعود اعتماد نکنید، اگر وعده‌ای دادند که تأمین امنیت می‌کنیم به صرف یک کلمه خوشحال نشوید، هنوز جراحات حادثه منا روی قلب و دل ما التیام پیدا نکرده است، آنان باید تضمین کنند و بپذیرند که کوچکترین خطری اگر سراغ یکی از حجاج ما آمد، پاسخگو هستند.

*آل‌سعود تبلیغات مسمومی را در حرمین شریفین علیه شیعیان و ما به راه انداخته است، بنده شرمم می‌آید آنها را مطرح کنم، فضا را فضای خطر برای شیعیان قرار دادند، مبادا یک نفر بگوید در فضای تاریک این «شیعه» را می‌کُشم تا به بهشت بروم، امنیت را باید صد درصد تأمین کنید، حجاج به شما مسئولان اعتماد می‌کنند، اگر امنیت در سفر حج نباشد، این حج واجب نیست، امنیت باید تأمین شود، مبادا خدایی ناکرده در ایام حج بشنویم که چنین و چنان شد، اعتماد به رژیم سفاک آل‌سعود نکنید، آنها اعتقادات و اعمال‌شان خطرناک است و نوکر آمریکا هستند.

* مسئولان باید به امری که رهبر معظم انقلاب پیوسته روی آن تأکید داشته و دارند و آن هم «اقتصاد مقاومتی» در همه ابعاد است، اهتمام بورزند، امسال هم تولید و اشتغال را مطرح کردند، مسئولان به این موضوع بسیار باید اهمیت دهند، چرا موضوع کم و کوچکی نیست.

*آمریکا خباثت و جنایت خودش را هر روز بیشتر می‌کند، حمله آمریکا به سوریه فراموش‌شدنی نیست. آمریکا اگر ببنید کشوری ضعیف است، می‌کوشد او را نابود کند، باید به آمریکا بفهمانیم ملتی در این کشور است و نیروهای مسلحی هستند و نظامی وجود دارد که مقتدرانه ایستاده و جواب دشمن خود را چنان می‌دهد که تا ابد پشیمان شود.

29212

نظر شما