شناسهٔ خبر: 18967719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

موحدی کرمانی:

برگزاری زنده مناظرات از راه‌های افزایش بصیرت مردم است/رد صلاحیت‌شدگان از واقعه 88 پند بگیرند

71381

آیت‌الله موحدی کرمانی در مورد پخش مناظره‌های انتخاباتی گفت: به نظر من مناظرات انتخاباتی حتما باید به صورت زنده برگزار شود چون یکی از راه‌های افزایش بصیرت مردم برگزاری مناظرات به صورت زنده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیت الله موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در بخشی از خطبه‌های دوم با تاکید بر ضرورت افزایش بصیرت مردم برای انتخاب اصلح در انتخابات اظهار کرد: با دیدن مناظرات انتخاباتی و شنیدن سخنان کاندیداها مردم می‌توانند بررسی های لازم را انجام داده و با بصیرت بیشتر اقدام به انتخاب کنند.

 امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از انتخابات پیش رو بهره بگیریم و سرفراز بیرون بیاییم و از کج فهمی‌ها و سردرگمی ها نجات یابیم راهش تقواست چون انتخابات هم تقوا نیاز دارد.

موحدی کرمانی با بیان اینکه در 29 اردیبهشت امتحان سخت و گردنه صعب العبوری پیش روی ماست، گفت: مردم باید حساسیت و جایگاه رفیع انتخابات را مورد توجه قرار دهند و با حضور گسترده پای صندوق های رای پشتوانه مردمی نظام و اقتدار کشور را به دنیا نشان دهند.

وی با تاکید بر ضرورت انتخاب اصلح از سوی مردم که نشانه رشد سیاسی آنهاست، تصریح کرد: مردم وظیفه دارند راجع به کاندیداهای تایید صلاحیت شده دقت کنند و با بررسی نقاط مثبت و منفی آنها محاسبه کرده و انتخاب کنند و امانتی مهمتر از تعیین رئیس جمهور و اعضای شوراها در این مقطع زمانی وجود ندارد که مردم در زمینه آن مسئول هستند.

 امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مردم نباید گول تبلیغات و صحبت های کاندیداها را بخورند و حتما در زمینه شناخت و بررسی آنها با دقت لازم عمل کنند، تاکید کرد: جایز نیست که بدون شناخت کافی به کسی رای بدهیم.

وی بر اهمیت مدیر و مدبر بودن رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: این دو از شرایط رهبری است. پس رئیس جمهور باید مدیر باشد و بتواند کشور را به نحو احسن اداره کند و مدبر بوده و تدبیر داشته باشد.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خطاب به کاندیداهای تایید صلاحیت شده برای انتخابات پیش رو گفت: آقایان تایید صلاحیت شده وعده غیر قابل عمل ندهند، چون رای مردم براساس وعده دروغین مشروع نیست و مردم نیز باید به کسی رای دهند که به اسلام پایبند باشد و تصمیم به پیاده کردن اسلام در کشور داشته باشد.

موحدی کرمانی افزود: کاندیداهای تایید صلاحیت شده بدانند که این کشور جمهوری اسلامی و مردمی است، پس حتی یک کلمه سخن و عمل غیر اسلامی در این کشور مشروع نیست و باید در عمل به توصیه های  امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری دقت لازم را داشته باشند.

 امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه رئیس جمهور باید فقر مردم را بفهمد و ساده زیست باشد و نزدیکان خود را به مردم ترجیح ندهد تصریح کرد: رئیس جمهور باید از دشمن و به ویژه از آمریکا نترسد و بتواند مشتی محکم بر دهان دشمن آمریکا و اسرائیل بزند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور نباید از کار و فعالیت خسته شود، گفت: رئیس جمهور باید به مفاد سوگندی که می خورد وفادار باشد، جواب نامه های مردم را بدهد و بکوشد بیت المال همچون خون به بدن همه اقشار جامعه از جمله مستضعفین برسد.

موحدی کرمانی کاندیداهای تایید صلاحیت شده را به رعایت قانون توصیه کرد و گفت: کسانی که صلاحیت‌شان تایید نشده نیز قانون را رعایت کنند و اگر اعتراضی دارند مطابق قانون به شورای نگهبان اعلام کنند و با جواب شورای نگهبان قانع شوند و جنجال به راه نیدازند.

وی با تاکید بر اینکه تایید صلاحیت کاندیداها مطابق قانون به عهده شورای نگهبان است، گفت: البته ممکن است افرادی که برای ریاست جمهوری تعیین صلاحیت نشده اند افرادی قوی باشند و برای امور دیگر بتوانند مفید باشند.

 امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روح فتنه 88 این بود که عده ای به قانون تمکین نکردند و مقابل آن ایستادند، گفت: در فتنه 88 عده ای برای مردم زحمت و برای خود بی آبرویی آوردند، پس آنهایی که برای این دوره صلاحیتشان تایید نشده از این واقعه پند بگیرند و به قانون تمکین کنند.

وی افزود:  امام خمینی(ره) فرمودند هر چه مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان تایید کند، اسلام است. پس اگر کسی قانون مورد تایید شورای نگهبان را نپذیرد یعنی بخشی از اسلام را نپذیرفته است.

وی همچنین به کاندیدای تایید صلاحیت شده توصیه کرد: در اوراق تبلیغاتی شان از به کار بردن آیات قرآنی و نام های مقدس خودداری کنند.

 امام جمعه موقت تهران در ابتدای خطبه های دوم ضمن تسلیت به مناسبت شهادت  امام موسی‌ابن‌الجعفر(ع) و تبریک به مناسبت عید بزرگ مبعث به حوادث تلخ روزهای اخیر از جمله زلزله مشهد، سیل آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و اردبیل و تصادفات ایام نوروز اشاره کرد و گفت: به بازماندگان این مصیبت‌های بزرگ تسلیت می گویم و از امداد رسانان در این صحنه های جانسوز از جمله مسئولین،‌ مردم، اورژانس کشور، هلال احمر و نماینده رهبری در هلال احمر تشکر می کنم.

 امام جمعه موقت تهران به 29 فروردین، «روز ارتش » و دوم اردیبهشت «روز تاسیس سپاه پاسداران» اشاره کرد و گفت: خداوند این نیروهای مسلح مخلص انقلابی و متدین را مورد عنایت قرار دهد که بر گردن ما حق فراوان دارند و در کنار وزارت اطلاعات سهم وافری در تامین امنیت کشور دارند و خداوند روح شهدای نیروهای مسلح را قرین رحمت فرمایند.

موحدی کرمانی در ادامه به بیان تذکری در مورد مساله حج پرداخت و گفت: مسئولین حج در تلاش هستند که امسال مردم موفق به زیارت حرمین شریفین شوند و این تلاش ها جای تشکر دارند، اما به آقایان عرض می کنم که به وعده های رژیم آل سعود اعتماد نکنند و با یک حرفشان خوشحال نشوند، چرا که هنوز جراحت حادثه غمبار منا در قلب های ما التیام پیدا نکرده است و باید تضمین کنند که در برابر کوچکترین خطری حتی برای یکی از حجاج جوابگو خواهند بود.

وی به تبلیغات مسموم در حرمین شریفین علیه شیعیان اشاره کرد که می تواند خطراتی برای زائران ایجاد کند، گفت: فضا را در حرمین شریفین علیه شیعیان مسموم کرده اند و این خطرناک است و مسئولین در زمینه تامین امنیت حجاج مسئولیت فراوانی دارند چون حجاجی که اعزام می‌شوند به آنها اعتماد می کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه اگر امنیت سفر فراهم نباشد این سفر واجب نیست، خاطر نشان کرد: مسئولین پیش بینی های لازم را انجام دهند و به رژیم سفاک آل سعود اعتماد نکنند چرا که اعتقادات و عملشان خطرناک است و نوکر آمریکا هستند.

وی در بخش دیگری از خطبه های دوم به ضرورت اهتمام در موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید اشتغال تاکید کرد و گفت: قوام کشور بر مساله اقتصاد استوار است چرا که اگر اقتصادی سالم و قوی نداشته باشیم نمی توانیم روی پای خود بایستیم.

موحدی کرمانی با اشاره به اینکه خباثت های آمریکا و جنایت هایش روز به روز بیشتر می‌شوند خاطر نشان کرد: این آقایی که روی کار آمده در ابتدا گفته بود تنها می خواهد به ترمیم آمریکا بپردازد، اما هنوز مدتی نگذشته به همه جا کار دارد و سوریه را موشک باران کرده است.

وی با بیان اینکه حمله آمریکا به سوریه فراموش شدنی نیست، افزود: ما باید قدرتمان را به آمریکا و دنیا نشان دهیم تا بدانند ملتی در این کشور حضور دارند که جواب بدخواهان را به نحوی خواهد داد که تا ابد پشیمان شوند.

به گزارش ایسنا، موحدی کرمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران به مقام،‌شان و جایگاه انسان بر روی زمین اشاره کرد و گفت: انسان باید با خداوند انس داشته باشد و از لذات دنیوی دوری کند و تنها برای رضای خداوند خوشحال شود.

وی افزود: کاندیدایی که برای ریاست جمهوری به عرصه آمدند وقتی که می فهمند رای آوردند و خوشحال می شوند در صورتی خوشخالی شان قابل قبول است که برای خدمت به مردم به صحنه آمده باشند، اما اگر به دنبال مقام باشند نباید خوشحال شوند.

  امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: انسان باید از انجام هر آنچه که او را به خدا نزدیک می کند احساس خوشحالی کند و در صورتی که از خدا دور شد با هیچ چیز نباید خوشحال شود حتی پول و مقام.

انتهای پیام

نظر شما