شناسهٔ خبر: 18966991 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امسال، سال ارزانی میوه هاست/سرما خسارتی به میوه ها وارد نکرده است

طهماسبی درباره وضعیت تولید محصولات باغی در سال جاری با وجود بارندگی ها گفت: تا به حال سرمازدگی گزارش نشده است و اگر سرمازدگی باشد کمتر از 30 تا 35 درصد است، بنابراین وضع میوه در سالجاری بسیار خوب و سال ارزانی میوه است.

صاحب‌خبر -
امسال، سال ارزانی میوه هاست/سرما خسارتی به میوه ها وارد نکرده استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، محمدعلی طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی ایران سبز 2017 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اقبال شرکتهای خارجی از نمایشگاه امسال بیشتر شده و تولیدکنندگانی از کشورهای آلمان، هلند، هند و... به ایران آمده اند تا با تولیدکنندگان ایرانی تبادل اندیشه داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت نقش تولید گل و گیاه زینتی در اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد گلخانه‌ها با توجه به انیکه زودبازده هستند و قابلیت توسعه و اشتغالزایی بالایی دارند جزو طرح‌هایی هستند که در اقتصاد مقاومتی قرار گرفته‌اند که تولید گل را نیز شامل می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی ادامه داد: 11 هزار هکتار سطح  زیر کشت گلخانه‌های کشور است که 2300 هکتار آن به کشت گل و گیاهان زینتی اختصاص یافته و مابقی آن مربوط به سبزی و صیفی و میوه‌هایی همچون توپ فرنگی است، اکنون نیز میوه‌های درختی مانند لیموترش، انگور و میوه‌های هسته‌دار اقبال تولید در گلخانه را یافته است.

وی درباره میزان صادرات گلهای زینتی کشور گفت: حجم صادرات گل‌های زینتی از کشور بسیار اندک است هرچند که ما در این بخش استعدادهای زیادی داریم که نتوانسته‌ایم از آن بهره گیریم.

طهماسبی همچنین درباره واردات گل و گیاه به کشور گفت: واردات این محصولات ممنوع بوده و تنها شامل پایه‌های مادری می‌شود که امیدواریم شرکتهای ایرانی نیز با مشارکت شرکتهای دانش‌بنیان خود بتوانند جوابگوی نیازهای داخلی و حتی صادرات این محصولات باشند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره وضعیت تولید محصولات باغی در سال جاری با وجود بارندگی های مناسب گفت: تا به حال سرمازدگی گزارش نشده است و اگر سرمازدگی باشد کمتر از 30 تا 35 درصد است و این سرمازدگی جزئی به حساب می‌آید بنابراین وضع میوه در سالجاری بسیار خوب و سال ارزانی میوه است.

طهماسبی درباره میوه‌هایی که وضعیت تولید مناسبی دارند، گفت: انواع میوه‌های هسته‌دار مانند گیلاس و زردآلو، میوه‌های دانه‌دار مانند سیب و گلابی، میوه‌های دانه‌ریز مانند انگور خسارتی نداشته‌اند.

وی در پایان گفت: امیدواریم این وضعیت تا پانزدهم تا بیستم اردیبهشت که امکان سرمازدگی باغی کشاورزان وچود دارد ادامه دارد تا خسارتی نداشته باشیم.

انتهای پیام/


نظر شما