شناسهٔ خبر: 18966009 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

اعزام گسترده نیروهای روسیه به مرز کره شمالی

در پی افزایش احتمال درگیری نظامی آمریکا با کره شمالی و تهدید پیونگ یانگ به آغاز حمله پیشدستانه به آمریکا، روسیه شمار زیادی نیرو و تجهیزات سنگین نظامی به مرز مشترک خود با کره شمالی اعزام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف روز جمعه به نقل از رسانه های محلی روسی افزود: کاروان نظامی بزرگی در حال حرکت به سمت مناطق شرقی روسیه است که مرز کوچکی با کره شمالی دارد.

به نوشته تلگراف، در تصاویری که تارنمای روسی DVHab.ru منتشر کرده است، قطاری حامل تجهیزات نظامی روسیه از جمله سامانه موشکی "تور" مشاهده می شود که عازم "ولادی وستوک" در مرز روسیه با کره شمالی است.

تنش ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن در هفته های اخیر به وی‍ژه پس از آزمایش ناموفق موشک بالیستیک کره شمالی بالا گرفته و آمریکا در روزهای اخیر ناوهای جنگی خود را به سمت آب های شبه جزیره کره گسیل داشته است.

ناو هواپیمابر "کارل وینسون" نیز به دستور "دونالد ترامپ" رئیس جمهور جنجالی آمریکا قرار است در غرب اقیانوس آرام و نزدیک این شبه جزیره مستقر شود.

وضعیت شبه‌جزیره کره هم اکنون بر اثر سیاست های خصمانه، تحریک آمیز و یک جانبه آمریکا ضد کره شمالی در بالاترین سطح تنش‌ها قرار دارد.

"رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه خاطر نشان کرد: دولت ترامپ افزودن دوباره نام کره شمالی را به فهرست کشورهای حامی تروریسم در دست بررسی دارد.

در پی این اظهارات، "رودونگ سینمون" روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی نوشت: در صورتی که پیونگ یانگ اقدام به حمله پیشگیرانه کند، تمامی نیروهای آمریکا نه تنها در کره جنوبی و مناطق اطراف بلکه در خاک آمریکا خاکستر خواهند شد.

واشنگتن همواره خواستار توقف آزمایش های نظامی و هسته ای کره شمالی است. اما پیونگ یانگ بارها تاکید کرده است ­تا زمانی که آمریکا و متحدانش به تهدیدهایشان ضد کره ­شمالی ­ ادامه دهند، این کشور نیز به تقویت توانمندی های نظامی و توانایی حمله پیشدستانه خود ادامه خواهد داد.

نظر شما