شناسهٔ خبر: 18965365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آشنایی با کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم؛

محمد هاشمی کیست؟

خبرگزاری میزان- محمد هاشمی در آخرین روز ثبت‌نام از داوطلبین نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با مراجعه به ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری نام‌نویسی کرد.

صاحب‌خبر -
محمد هاشمی کیست؟به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، محمد هاشمی در آخرین روز ثبت نام از داوطلبین نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم با مراجعه به ستاد انتخابات کشور، برای کاندیداتوری نام نویسی کرد.
 
در ادامه به زندگینامه و سوابق اجرایی وی خواهیم پرداخت: 
 
محمد هاشمی متولد 1321 در روستای بهرمان، شهرستان رفسنجان در استان کرمان است. از فعالیت‌های سیاسی – اجتماعی او می‌توان به مشارکت فعال در نهضت اسلامی امام خمینی (ره) اشاره کرد که به دستگیری و تبعید و زندانی شدن وی انجامید. محمد هاشمی بهرمانی از آن دست چهره‌هایی است که همواره خواسته یا ناخواسته زیر سایه نام برادر بزرگ‌تر خود اکبر هاشمی‌رفسنجانی قرار گرفته است. وی برای ادامه تحصیلات دانشگاهی به آمریکا رفت. در دوران تحصیلش اکبر هاشمی یک بار برای دیدن برادر به آمریکا رفت. هاشمی در دوران دانشجویی از مبارزین خارج از کشور بود.
 
به دلیل فعالیت مبارزاتی که در دوران قبل از انقلاب بود و داشتن پاسپورت دانشجویی برای اینکه بتواند در آمریکا بماند و به مبارزاتس ادامه دهد در 5 رشته تحصیل کرده است. پس از پیروزی انقلاب و بازگشت به ایران در سمت های اجرایی و مدیریتی مشغول به کار شد.
 
محمد هاشمی، سابقه عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیری سیاسی حزب کارگزاران سازندگی را در کارنامه خود دارا می‌باشد.
 
 او یکی از ۹ فرزند میرزاعلی هاشمی بهرمانی و ماه‌ بی‌بی صفریان است. پدرش با اندکی تحصیلات حوزوی از باغ‌داران و تاجران پسته بهرمان از توابع بخش نوق رفسنجان بود. همسرش «وجیهه نظری»، و داماد آقای «حاج محمد نظری» است. محمد هاشمی برادر کوچکتر آقای هاشمی است. علی هاشمی، پسر محمد هاشمی نیز داماد حضرت آیت الله جوادی آملی است.

سیاسی – اجتماعی

 مشارکت فعال در نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در دهه 40
 مشارکت در پایه‌گذاری و اداره انجمن اسلامی دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا
 عضویت در شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران
 شرکت در تأسیس حزب کارگزاران سازندگی به عنوان عضو مؤسس
 عضویت در شورای مرکزی و کمیته سیاسی حزب کارگزاران سازندگی

سوابق اجرایی

 معاون وزیر کشاورزی
 معاون نخست‌وزیر
 سرپرست وزارت امور خارجه
 رئیس سازمان صدا و سیما
 قائم مقام وزیر امور خارجه
 معاون اجرایی رئیس‌جمهوری
 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام
 ریاست دفتر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
 
انتهای پیام/

نظر شما