شناسهٔ خبر: 18965060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

داعش مسئولیت تیراندازی در پاریس را به‌عهده گرفت

R1016196/P36447/S8,89/CT10

گروه تروریستی داعش مسئولیت تیراندازی شامگاه پنجشنبه در خیابان شانزه‌لیزه پاریس را، که به کشته‌شدن یک پلیس و زخمی‌شدن ۲ تن دیگر منجر شد، به‌عهده گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «رویترز»، شب گذشته در جریان تیراندازی در خیابان شانزه ‌لیزهِ پاریس، فرد ضارب یک مأمور پلیس را به‌ضرب گلوله کشت و 2 تن دیگر را زخمی کرد.

«پیر هنری برانده» سخنگوی وزارت کشور فرانسه در خصوص چگونگی این تیراندازی گفته است: «کمی بعداز ساعت 9 شب (به‌وقت محلی) یک اتومبیل کنار خودروی پلیس می‌ایستد و مردی از آن بیرون آمده و به‌سوی خودروی پلیس تیراندازی می‌کند».

گزارش‌ها حاکی است که مرد مهاجم توسط نیروهای پلیس کشته شده است.

پس از این تیراندازی، تدابیر شدید امنیتی در این خیابان برقرار و رفت‌وآمد در آن ممنوع شد.

این در حالی است که شبه‌خبرگزاری «اعماق» ــ سخنگوی داعش ــ اعلام کرد، گروه داعش مسئولیت تیراندازی در خیابان شانزه‌لیزه پاریس را به‌عهده گرفته است. این گروه از فرد مهاجم با عنوان «ابویوسف» یاد کرده است.

پلیس اعلام کرده است، مظنون اصلی تیراندازی مردی 39ساله ساکن حومه شرقی پاریس بوده است.

این حادثه در حالی رخ داده است که یکشنبه هفته آینده انتخابات ریاست‌‌جمهوری در فرانسه برگزار می‌شود.

در همین زمینه، «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه، شامگاه پنجشنبه گفته است: «همه باید هوشیار باشیم به‌ویژه این که در روزهای آینده انتخابات نیز در پیش است».

«فرانسوا فیون» نامزد محافظه‌کار در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، نیز به‌دنبال حمله پاریس یک برنامه انتخاباتی خود در روز جمعه را لغو کرده است.

در دو سال گذشته بیش از 230 نفر در فرانسه بر اثر حملات تروریستی کشته شده‌اند. فرانسه از سال 2015 به بعد در وضعیت فوق‌العاده به‌سر می‌برد.

انتهای پیام/*

نظر شما