شناسهٔ خبر: 18961884 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون تکواندو | لینک خبر

نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان؛

حریفان نمایندگان کشورمان در روز پایانی مشخص شدند

صاحب‌خبر -

نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا نوجوانان؛
حریفان نمایندگان کشورمان در روز پایانی مشخص شدند



شناسه خبر: 27020   پنجشنبه 31 فروردين 1396 - 18:54

حریفان 8 تکواندوکار کشورمان در روز پایانی نهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا مشخص شدند.


به گزارش روابط عمومي فدراسيون تكواندو، نهمين دوره مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا با حضور 246 تکواندوکار از 22 کشور آسیايي از صبح روز گذشته (چهارشنبه) در مجتمع ورزشي "آتي‌راو" قزاقستان آغاز و فردا (جمعه) به پایان می‌رسد.

فردا (جمعه) و در روز پایانی این مسابقات هوگوپوشان اوزان 59-، 63-، 78-، 78+ کیلوگرم در گروه پسران و 55-، 59-، 68- و +68 کیلوگرم دختران رقابت خواهند کرد که حمیدرضا هادیان، امیرعلی پروینی، امیرحسین وقوعی آذر، مهران برخورداری، مبینا شاکری، یلدا ولی نژاد، مبینا بابالو و زهرا پوراسماعیل به عنوان نمایندگان ایران رو در روی حریفانشان قرار می‌گیرند.

براساس قرعه‌کشی انجام شده، مبینا شاکری در وزن 55- کیلوگرم در دیدار نخست می‌بایست با «وون کیونگ» از کره جنوبی مبارزه کند و در صورت برنده شدن به مصاف یکی از نمایندگان کشورهای ویتنام، لبنان یا قزاقستان خواهد رفت. در وزن 59- کیلوگرم یلدا ولی‌نژاد در نخستین گام به مصاف «جی وون کیم» هوگوپوش کره جنوبی می‌رود و در صورت صعود به مرحله نیمه‌نهایی باید یکی از نمایندگان قزاقستان، ازبکستان یا هند را از پیش رو بردارد.

مبینا بابالو در وزن 68- کیلوگرم ابتدا باید «زوخرا اوچیلوا» از ازبکستان را شکست داده و سپس در صورت پیروزی باید با برنده دو دیدار قزاقستان و چین تایپه پیکار کند. اما در آخرین مبارزات گروه دختران زهرا پوراسماعیل تکواندوکار وزن 68+ کیلوگرم کشورمان پس از یک دور استراحت به مصاف برنده پیکار کره‌جنوبی و ازبکستان می‌رود و در صورت پیروزی به مرحله فینال راه پیدا می‌کند.

در گروه پسران نیز حمیدرضا هادیان در وزن 59- کیلوگرم در قرعه نخست استراحت داد و سپس به مصاف برنده دیدار کره جنوبی و ویتنام می‌رود. در وزن 63- کیلوگرم امیر علی پروین پس از یک دور استراحت به مصاف برنده دیدار چین و تایلند می‌رود.

در وزن 78- کیلوگرم در گام نخست امیرحسین وقوعی آذر ابتدا باید رو در روی «وو هیوک پارک» از کره‌جنوبی قرار بگیرد و سپس پیروز دو دیدار فیلیپین و چین را از پیش رو بردارد.

در وزن 78+ کیلوگرم پسران نیز مهران برخورداری با «یولداشبک سلطان مراتوف» از قزاقستان مبارزه می‌کند و در صورت پیروزی، به مصاف برنده مبارزه چین و کره‌جنوبی می‌رود.

تیم‌ملی تکواندو کشورمان در دو گروه دختران و پسران تاکنون موفق به کسب 5 مدال طلا توسط مبینانژاد، زهرا شجاعی راد، زهرا علیزاده، محمدحسین یزدانی و حامد اصغری و 3 مدال نقره مهلا مومن‌زاده، حمیدرضا صدری و احمدرضا مختاری شده است.



نظر شما