شناسهٔ خبر: 18960265 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزارت کشور: مناظره‌ها، غیرِ زنده/ صداوسیما: مناظره‌ها زنده

در حالیکه صداوسیما آماده پخش زنده مناظره های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری است، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد: مناظره های انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید به صورت "ضبط شده" از تلویزیون پخش شود.

صاحب‌خبر -
مناظره‌های نامزدهای انتخاباتی به صورت به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدسلمان سامانی امروز پنجشنبه درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری که در وزارت کشور تشکیل شد اظهار داشت: با تصمیم این کمیسیون، مناظره های انتخاباتی نامزدها به صورت ضبط شده و گفتگوهای تلویزیونی به صورت زنده پخش می شود.

میرباقری: مناظره‌های تلویزیونی نامزدهای انتخاباتی زنده پخش می‌شود
معاون سیمای رسانه ملی: مناظره های زنده تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری مهمترین ویژه برنامه انتخاباتی رسانه ملی است که برای تشخیص صحیح مردم در نظر گرفته شده است.

مرتضی میر باقری در حاشیه بازدید از دکور برنامه مناظره زنده انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره جزئیات این برنامه افزود: در این دوره تمهیدات ویژه ای اندیشیده ایم تا هموطنان و  نامزدهای محترم بتوانند به بهترین نحو در جریان دیدگاه ها و برنامه های یکدیگر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در شبکه یک برنامه نامزدها در صحبت مستقیم با دوربین را داریم که در آن نامزدها به تنهایی با مردم صحبت می کنند. در شبکه دو نامزدها در گفتگوی ویژه خبری شرکت می کنند و در شبکه سه برنامه ای با حضور نامزدها برای پاسخگویی به سؤالات جوانان در نظر گرفته ایم. در شبکه چهار نامزدها پاسخگوی سؤالات مختلف مردم در زمینه های اقتصادی؛ اجتماعی؛ فرهنگی و خواهند بود و در جام جم هم نامزدها به سؤالات ایرانیان خارج از کشور پاسخ می دهند.

معاون سیمای رسانه ملی گفت: مهمترین بخش برنامه هایی که امسال به صورت ویژه تدارک دیده شده؛ مناظره های زنده تلویزیونی است. در نظر سنجی هایی که از قبل داشتیم؛ جذاب ترین برنامه ها برای مردم و نامزدها مناظره های زنده تلویزیونی بوده است و فرصتی ایجاد می کنیم که هر دو گروه بتوانند دیدگاه ها را مقایسه کنند و بهترین را تشخیص دهند.

وی افزود: سیاست تلویزیون این است که مناظره های زنده تلویزیونی به بهترین شکل  پخش شود و برای این امر هم از تجهیزات اچ دی استفاده کرده ایم.

میر باقری گفت: برنامه هایی که صدا و سیما تدارک دیده فرصت خوبی را در اختیار نامزدها قرار می دهد که از فرصت تبلیغاتی خود بهترین استفاده را کنند و هزینه های تبلیغات آنها کاهش پیدا کند و به صورت عالمانه شرایطی فراهم شود که مردم بتوانند تصمیم خود را درباره نامزدهای مختلف بگیرند. ما مناظره ها را در زمینه های اقتصادی؛ اجتماعی؛فرهنگی؛ سیاسی و مسایل امنیتی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: حدود 10 روز به شروع برنامه های تبلیغاتی نامزدها باقی مانده است و یک هفته قبل از شروع آن؛ امکانات لازم صد در صد آماده می شود.

نظر شما