شناسهٔ خبر: 18960230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

پایان مرحله اول توافق شهرهای چهارگانه در سوریه

مرحله اول عملیات جابجایی مسلحین شهرهای زبدانی و مضایا در حومه دمشق و انتقال غیرنظامیان از کفریا و فوعه در حومه ادلب به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

العالم - سوریه

مرحله اول عملیات اخراج گروههای مسلح و خانواده هایشان از شهرهای زبدانی و مضایا در حومه دمشق، در مقابل خارج کردن غیرنظامیان و نیروهای مردمی از شهرهای کفریا و فوعه در حومه ادلب پس از چهار روز توقف به علت انفجار در منطقه الراشدین حلب به پایان رسید.

رسانه های سوریه اعلام کردند، مرحله اول توافق نامه شهرهای چهار گانه و خروج آخرین گروه از عناصر مسلح مناطق الزبدانی و سرغایا در مقابل خروج موقت اهالی کفریا و فوعه به شهر حلب به پایان رسیده است.

اجرای توافق مذکور، به حضور افراد مسلح در حومه غربی دمشق پایان داد. این در حالی است که مناطق مذکور در سالهای اخیر شاهد شورش بخشی از شهرها و خارج شدن آنها از کنترل دولت و درگیری های گسترده بوده است.

یادآور می شود پایان یافتن مرحله اول از تبادل اهالی این چهار منطقه، با وجود خطراتی که به علت انفجار تروریستی شنبه گذشته در میان اتوبوس های کاروان اهالی کفریا و الفوعه به وجود آمده بود نشان دهنده اصرار طرف های ضامن این توافق بر به نتیجه رسیدن این پرونده پس از چندین سال معلق ماندن است.

منابعی در هلال احمر سوریه - که بر روند تبادل اهالی این مناطق نظارت می کند- تأکید کردند که سه هزار نفر از اهالی کفریا و الفوعه با استفاده از اتوبوس به حلب منتقل شده اند. در مقابل، حدود 400 نفر عناصر مسلح مناطق مضایا و الزبدانی به حومه ادلب منتقل شده اند.

اجرای این مرحله از توافق پس از آن انجام می گیرد که جمعه گذشته در مرحله قبل توافق، حدود پنج هزار نفر از جمله 1300 نفر از نیروهای مدافع شهرهای کفریا و الفوعه به حلب منتقل شدند و در مقابل، 2200 نفر از جمله 400 عنصر مسلح مضایا و زبدانی به حومه ادلب منتقل شده اند.

216

نظر شما