شناسهٔ خبر: 1893798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همگام با بهار کتاب در مشهد مقدس/۳۵

رشیدیان: حمایت از ناشران خراسان‌رضوی در دستور کار قرار می‌گیرد

خبرگزاری تسنیم: استاندار خراسان رضوی گفت: کمک و مساعدت به ناشران و همراهی با آنها وظیفه دستگاه‌های دستگاه‌های مسئول است که اگر این کار به سرعت افزایش یابد انتشارات‌ غیر مجاز زیر پله‌ای به وجود نمی‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، علیرضا رشیدیان‌ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد اظهار کرد: کشور ما کشوری است با سابقه طولانی فرهنگی که در همین راستا هر چه قدر جلسات در زمینه نمایشگاه‌های کتاب و زمان‌ها و مکان‌هایی که به گرد آمدن مردم در زمینه فرهنگی تشکیل شود کم است.

استاندار خراسان رضوی افزود: فرهنگ به میزان مراجعه مردم به کتاب است و در همین راستا یکی از شاخصه‌های اصلی رشد فرهنگی در جهان کتاب و کتابخوانی است و در کشور ما بحث کتاب و کتاب خوانی کم بوده و هست و چاره‌ای جز صحبت کردن نداریم اما اگر به مسئله کتاب توجه بیشتری بشود می‌شود شود زمان کتابخوانی را در کشور افزایش داد.

رشیدیان بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ترین مشکلات ما این است که دیگر توجه به نیازها و ذائقه‌های درون جامعه کمتر شده است و برای غذای روح که توجه به ذائقه بسیار مهم است بر نیازهای جامعه توجه نمی‌شود و جامعه ما با توجه به تنوع و خصوصیتی که دارد باید توجه جدی تری شود.

وی به نقش دستگاه‌های دولتی در زمینه حمایت از ناشران اشاره کرد و تصریح کرد: توجه به کمک و مساعدت به ناشران و وظیفه دستگاه‌های مسئول است که اگر این کار به سرعت افزایش یابد انتشارات‌ غیر مجاز زیر پله‌ای به وجود نمی‌آیند و از این رو دیگر نمی‌توانند ذهن مردم را مورد هدف مسائل بیهوده قرار دهند و اگر این حمایت صورت گیرد دیگر مردم به ناشرین غیرمجاز توجه نمی‌کنند.

استاندار خراسان رضوی به اهمیت کتاب در سلامت جامعه پرداخت و بیان کرد: باید هدیه دادن کتاب مجدداً به یک سنت رایج تبدیل شود و به گونه ای باشد که هنگامی که به دیدن یک دیگر می‌رویم به یکدیگر کتاب هدیه دهیم و اگر می‌خواهیم از کسی تقدیر کنیم به آن فرد یک جلد کتاب هدیه دهیم که باید این کار تبدیل به یک فرهنگ شود.

رشیدیان تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که هستند باید مردم را به کتاب و کتابخوانی ترغیب کنند اما نکته ای که وجود دارد این است که ما اکنون گسست فرهنگی بین نسلی داریم و خواندن کتاب خود یک موضوع مهم است و اگر ما فرهنگ کتابخوانی را از همان ابتدای زندگی فرد شروع کنیم جامعه به جامعه فرهنگی و کتاب خوان تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: جامعه ما به خاطر اسلامی بودن آنقدر که به فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه شده است در هیچ مکتبی به این فرهنگ توجه نشده است و در همین راستا استان خراسان رضوی به خاطر علی بن موسی الرضا (ع) منزلگاه بزرگان فرهنگ و تاریخ است که امیدواریم در این استان بتوانیم قدم‌های موثری را برای کار فرهنگی و اشاعه فرهنگ کتابخوانی برداریم.

انتهای پیام/ آ

نظر شما