شناسهٔ خبر: 1893760 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همگام با بهار کتاب در مشهد مقدس/۳۳

صالحی: ردیف بودجه نمایشگاه‌های کتاب استانی افزایش یابد

خبرگزاری تسنیم: معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: بخشی از حمایت‌هایی که از نمایشگاه کتاب می‌شود در حوزه ملی دیده شده ‌و به‌عنوان کمک است ولی در همین راستا باید ردیف این هزینه‌ها بالاتر رود.

صاحب‌خبر -

سید عباس صالحی در گفت‎وگو‌ ‌با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس، درباره اقدامات فرهنگی در زمینه ترغیب نسل جوان به مطالعه اظهار کرد: بخشی از این کار برمی‌گردد به کتاب‌هایی که با ذائقه‌های متغیر و متعامل نسل جدید سازگاری دارد، تغییراتی که ناشرین و مؤلفان در حال حرکت به‌سمت آن هستند دیده و معرفی شود تا بتوان برنامه ریزی‌های لازم را انجام داد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با بیان اینکه باید اقدامات مؤثرتری در زمینه تعامل با انتشارات صورت گیرد افزود: دیدن نوع تغییرات خود قدمی است که ناشرانی که فاصله‌ای با مخاطبان دارند خود را یا منطبق کنند و یا نوع بینش خود را عوض کنند تا بتوانیم کارهای مؤثری را در زمینه فرهنگ جوانان انجام دهیم.

صالحی به راهکارهای افزایش تعامل بین ناشرین و دستگاه‌های مربوطه اشاره و بیان کرد: هم‌افزایی‌هایی که بین ناشرین و مؤلفینی که با این ذائقه‌ها همراهی دارند سبب این شده است که کارها سریع‌تر جلو رود و ما هم به‌دنبال این هستیم و برخی از این کارها انجام شده است.

وی تصریح کرد: حمایت ارشاد از ناشران در حوزه‌های مختلفی بوده است، بخشی از این حمایت‌ها در حوزه خرید کتاب است و کتابی که منتشر می‌شود 30 تا 50 نسخه خریداری و در فضای مؤسسات نمایشگاهی در مراکز استان به نمایش در می‌آید تا فرصت دسترسی به کتاب فراهم آید و از این طریق بتوانیم کمک به ناشران در زمینه رونق افزایش خرید کتاب داشته باشیم.

وی گفت: امیدواریم خراسان رضوی یکی از پایگاه‌های ناشران حوزه فرهنگی در زمینه کشورهای آسیای میانه باشد تا از این طریق حضور کشورهای بین المللی فراهم شود و بتوانیم تبادل فرهنگ‌ها را داشته باشیم.

صالحی به قرار گرفتن بودجه نمایشگاه‌های کتاب در سطح ملی اشاره کرد و گفت: بخشی از حمایت‌هایی که از نمایشگاه کتاب می‌شود در حوزه ملی دیده شده است و به‌عنوان کمک است ولی در همین راستا باید ردیف این هزینه‌ها بالاتر رود و مقدار هزینه‌ها شفاف‌تر شود تا بتوان برنامه ریزی بهتری صورت داد و بتوانیم میزان مطالعه کتب را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: نمایشگاه کتاب مشهد از جهت اینکه یک فضای پرشور و نشاط را در روز اول کار داشت نشانگر این بود که با استقبال مردم فرهنگ دوست خراسان روبه‌رو باشیم.

صالحی عنوان کرد: حضور ناشران کیفی‌تر و افزایش تعداد ناشرین و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال که یک فرصت حاشیه‌ای رسانه‌های دیجیتال بود می‌تواند در تقویت نمایشگاه مؤثر باشد.

انتهای پیام/آ*

نظر شما