شناسهٔ خبر: 18904689 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۹۶؛ سال ایمنی جاده های زنجان

استان‌ها > زنجان - مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان زنجان گفت: ارتقای ایمنی راه ها اولویت کاری امسال است.

صاحب‌خبر -

ایرج دست نشان به خبرآنلاین افزود: هر چند عمده تصادفات جاده‌های استان ناشی از رفتار پرخطر رانندگان است؛ اما در برخی مواقع هر چند اندك و محدود، راه هم در بروز و هم در شدت تصادف نقش دارد از این رو انجام اقدامات اولیه برای ارتقای ایمنی راه‌ها ی استان نقش مهمی در ارتقای ایمنی جاده ها ایفا می‌کند.
وی تصریح کرد: حاشیه امن راه ها و جاده ها می تواند نقش به سزایی در تردد ایمن و کاهش خسارات های جانی و مالی سوانح احتمالی داشته باشد. همچنین اصلاح مسیرهای پر خطر نقش کلیدی در اجرایی شدن طرح های ایمنی و ترافیک دارد و رعایت ضوابط قانونی از سوی ساکنین حریم راه ها و نظارت بر اجرای قوانین توسط مسوولان امر، نقش موثری در کاهش سوانح جاده ای و افزایش ایمنی مسافران خواهد داشت .
مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تاکید کرد:ارتقا حفاظ ایمنی میانه راه ها و نواحی پل و پرتگاهی در آزاد راه زنجان - تبریز،طراحی و اجرای روشنایی طولی نقاط مه گیر و تقاطعات حادثه خیزو گردنه ها ،همچنین تابلوهای اطلاعاتی راه ها درآزادراه های زنجان - قزوین ،زنجان - تبریزوترانزیت زنجان - قزوین وزنجان - میانه درکنار ارتقا علایم ایمنی الزامی راهها درکلیه محورهای مواصلاتی سطح استان از جمله برنامه هایی است که در دستور کار است.
دست نشان با اشاره به ارتقاء کیفیت وسائط نقلیه عمومی از طریق برندسازی شرکت ها
اظهار کرد: استفاده از دوربین های ثبت تخلف و سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) در ناوگان اتوبوس های استان شروع شده و در آینده تمامی ناوگان عمومی استان زنجان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان با بیان اینکه درطرح نوروزی امسال شاهد نزدیک به هشت میلیون تردد درمحورهای مواصلاتی استان زنجان بودیم افزود: از این میزان تردد، ۸۷ درصد مربوط به وسائط نقلیه سبک و ۱۳ درصد نیز مربوط به وسائط نقلیه سنگین بوده است.
وی تاکیدکرد: استان زنجان دارای ۴۷ نقطه پرتصادف است که از این میزان هفت پروژه با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان در حال رفع مشکل است و ۲۸ نقطه دیگر نیز آشکارسازی شده است. در کنار این موارد، طرح‌های هفت‌گانه ارتقای ایمنی با جدیت از سوی این اداره‌کل پیگیری و اجرا می‌شود. ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها و فرهنگ‌سازی در این زمینه باعث شد تا آمار تلفات دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها در استان زنجان به صفر برسد. همچنین طرح‌های ارتقای ایمنی عابران و سرنشینان، موتورسواران، ادوات کشاورزی و وانت‌بارها درسال جدید نیزبا جدیت دنبال می شود.

 

48

برچسب‌ها:

نظر شما