شناسهٔ خبر: 1889499 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خواندنی‌ترین اخبار فضای مجازی؛

شکایت از وزیر سابق "حسن روحانی" در مراجع قضایی/ حمایت قاتل مردم ایران از سران فتنه/ وام 5میلیونی ازدواج متوقف شد!/ تازه‌ترین دروغ تردوغان لو رفت

اظهارات قابل تأمل سرکرده تروریست جیش الشیطان، پروین: هر بازیکن ۵ خبرنگار دارد، پیوند قلب مرده و... از اهم اخبار منتشر شده طی امروز در فضای مجازی هستند.

صاحب‌خبر -

گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو»- اخبار فضای مجازی آنقدر متنوع، پرتعداد و گسترده است که کمتر کاربری توانایی بررسی همه آنها را دارد. در این بین گاهی مجبور می‌شویم زمان‌های طولانی را برای خواندن اخبار در فضای اینترنت سپری کنیم.

 

گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» با توجه به علاقه مخاطبان جهت آگاهی از اخبار متنوع، می‌کوشد تا با ارائه بسته خبری از «خواندنی ترین اخبار فضای مجازی»، کوتاهترین مسیر را برای دسترسی کاربران این خبرگزاری به اخبار جذاب و گوناگون فراهم آورد.

 

 

 

اظهارات قابل تأمل سرکرده تروریست جیش الشیطان: "حصر سران فتنه یکی از دلایل درستی اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی است!"


جهان نیوز: سرکرده تروریست جیش الشیطان در گفتگو با شبکه العربیه تاکید کرد که حصر سران فتنه نشانه نبود آزادی سیاسی در ایران است و به همین دلیل بهترین روش مبارزه با جمهوری اسلامی مبارزه مسلحانه است و مسئله حصر نشانه درستی اقدام مسلحانه است. صلاح الدین فاروقی رهبر گروهک تروریستی "جیش العدل" از گروه های منشعب شده از گروهک عبدالمالک ریگی در گفتگوی رپرتاژی با شبکه العربیه به بیان دیدگاه های این گروه و علل اقدامات تروریستی پرداخته است. وی در گفتگو با شبکه العربیه که سالهاست تریبون گروه های تروریستی شرق کشور تبدیل شده است مدعی شد که با گروه هایی همچون القاعده و داعش ارتباط ندارد و به دنبال تبدیل شدن نظام ایران به یک نظام فدرالی هستند.

 

سرکرده این گروه که از زمان تاسیس جیش العدل تا کنون شهروندان زیادی را به شهادت رسانده در ادعایی خنده دار گفته که تعرض به حقوق بی گناهان را حرام می داند ولی "فعالیت مسلحانه را بهترین و موثرترین راه" برای مبارزه با جمهوری اسلامی می داند. سرکرده تروریست جیش العدل که تا کنون شهروندان فراوانی را در جنوب شرق تنها به جرم شیعه بودن به شهادت رسانده در اقدامی فرار به جلو به العربیه گفته است: ما با هیچ اقلیت مذهبی جنگی نداریم!

 

گروهک تروریستی "جیش الشیطان"

وی در سخنانی قابل تامل برای اثبات وجود ظلم در ایران به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ اشاره می کند و در این مصاحبه اعتراف می کند که با گروه های سیاسی و احزاب و تشکل های ایرانی مخالف جمهوری اسلامی ارتباط نزدیکی دارد.فاروقی در ادامه در اظهاراتی قابل تامل، شورش های خیابانی فتنه گران را در سال ۸۸ «فعالیت مدنی» نامیده و حصر سران فتنه را نشانه نبود آزادی سیاسی در ایران عنوان می کند و تاکید می کند که به همین دلیل بهترین روش مبارزه با جمهوری اسلامی مبارزه مسلحانه است و مسأله حصر نشانه درستی اقدام مسلحانه است.

 


صلاح الدین فاروقی رهبر گروهک تروریستی "جیش الشیطان"

 

گفتنی است، در حوادث سال ۸۸ و به خصوص پس از هتک حرمت امام حسین(ع) در روز عاشورای آن سال، عبدالمالک ریگی با صدور بیانیه ای از فتنه سبز و اقداماتشان اعلام حمایت کرد و تاکید کرد که حاضر است به اعضای جنبش سبز برای عملیات خرابکاری در ایران آموزش تروریستی و بمب گذاری بدهد.

 

لازم به ذکر است به شهادت رساندن چهار نفر از ماموران انتظامی در سیستان و بلوچستان در روزهای اخیر، آخرین اقدام تروریستی جیش العدل در جنوب شرق بوده است.

 

 

 

پروین: هر بازیکن ۵ خبرنگار دارد!


افکارنیوز: یشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: پرسپولیس خوب یارگیری نکرده و این موضوع هم به خاطر بی‌پولی باشگاه بوده است. علی پروین در گفت‌وگو با تسنیم در مورد شکست پرسپولیس مقابل سایپا اظهار داشت:"خوشحالم که بازی را نشان ندادند اما از شکست پرسپولیس متأسف شدم. پرسپولیس خوب یارگیری نکرده و این موضوع هم به خاطر بی‌پولی باشگاه بوده است. پرسپولیس واقعاً از نظر مهره ضعیف است.

 

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود قرار است باشگاه پرسپولیس در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شود، عنوان کرد: انشاءالله که این اتفاق رخ بدهد و این بار سرکار نباشیم. بیایند و باشگاه را بفروشند البته نه به من، چون نمی‌توانم این کار را انجام بدهم. بهتر است آقایان باشگاه را بفروشند و خیال خود را راحت کنند تا کمتر زیر سؤال بروند!

 

سرمربی و مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس ادامه داد: پیشکسوتان پرسپولیس نمی‌توانند باشگاه را بخرند، چون بدهی این باشگاه زیاد است. باشگاه پرسپولیس برای پیشکسوتان است اما می‌گویند باشگاه ۱۵۰ میلیارد تومان بدهی دارد و ۱۰۰ میلیارد تومان هم قیمت باشگاه است. این می‌شود ۲۵۰ میلیارد تومان پول. شما می‌توانید ۲۵۰ میلیارد تومان را بنویسید؟!

 

پروین در واکنش به انتقادات از مدیریت باشگاه پرسپولیس و اینکه گفته می‌شود تمام تصمیمات در باشگاه پرسپولیس را سیاسی می‌گیرد، گفت: من فکر نمی‌کنم، اینطور باشد. مگر می‌شود یک نفر تصمیم‌گیری کند؟ یعنی برای سرمربی هم تصمیم‌گیری می‌کنند؟ اگر اینطور باشد این از بی‌عرضگی سرمربی است. وی تصریح کرد: متأسفانه در فوتبال ایران حرمت پیشکسوتان حفظ نمی‌شود و همه با هم بد هستند. اگر فوتبالی‌ها با هم خوب بودند وضع فوتبال ما این نبود و الان بالاتر از این بودیم اما هیچ‌قت با هم نبوده‌ایم. نسل فوتبال ما عوض شده است. الان در فوتبال ما پول حرف اول و آخر را می‌‌زند. زمان ما پول نبود و می‌شد با بازیکن برخورد کرد ولی الان هر بازیکن پنج خبرنگار دارد و تا حرفی بزنی فردا در سایت‌ها علیه‌ات صحبت می‌کنند!

 

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران درباره وضعیت این روزهای فوتبال ملی کشورمان تأکید کرد: فکر نمی‌کنم وضعیت امیدوارکننده باشد البته در این مورد باید از مسئولان سؤال بپرسید. پروین ادامه داد: ما گفتیم برای تیم‌های پایه مربی خارجی بیاوریم اما باید نظارت هم باشد. الان کی‌روش به فوتبال ایران آمده اما از لحاظ فنی کمکی به تیم‌های پایه نمی‌کند. وی در خصوص انتخابش به عنوان مربی ماندگارفوتبال از سوی کانون مربیان فوتبال تهران گفت: واقعاً کار زیبایی بود و امیدوارم این مراسم‌ها برای مربیان قدیمی ادامه‌دار باشد.

 

شکایت قضایی دانشجویان بورسیه از فرجی دانا،صدیقی و چند روزنامه

 

شبکه اطلاع رسانی دانا، به دنبال اعلام نتیجه بررسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت دانشجویان بورسیه شده طی سال های 88 تا 92 کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه که از چند ماه قبل برای پیگیری تضییع حقوق این دانشجویان توسط مسئولان وزارت علوم تشکیل شده، در اطلاعیه تصریح کرد: پس از گذشت بیش از یک سال از جنجال آفرینی برخی مسئولان وزارت علوم و تعدادی رسانه های معلوم الحال درباره پرونده 3 هزار بورسیه غیرقانونی، اطلاعیه روز جمعه 02/08/93 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان داد از تعداد 3772 نفر بورسیه شده بین سال های 88 تا 92، تنها بورسیه 508 نفر لغو شده که با پرداخت هزینه مجاز به ادامه تحصیل هستند و فقط از تحصیل 36 نفر جلوگیری می‌شود.

 

در این اطلاعیه آمده است: بر این اساس، دانشجویانی که طی دوره زمانی سال های 88 تا 92 ضمن داشتن شرایط سن و معدل، پس از گذراندن آزمون های متعدد از جمله در مرحله پذیرش بورس و همچنین در مرحله پذیرش دانشگاه توانسته بودند وارد دانشگاه شوند، حق خود می دانند که نسبت به اعاده حیثیت خود اقدام نموده و از دستگاه محترم قضائی بخواهند عاملان هتک حرمت از جمعی از نخبگان کشور را به اشد مجازات برساند.کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه تصریح کرده است: این کمیته که پیش از این نسبت به تنظیم شکایت علیه خاطیان اقدام کرده بود، با مشورت حقوقدانان، شکایت خود را موکول به اعلام نظر رسمی وزارت علوم درباره پرونده بورسیه ها نمود و هم اکنون با صدور اطلاعیه وزارت علوم، اسناد این شکایت کامل شده است.  لذا به اطلاع می رساند، با استناد به اظهارات و موضع گیری های صورت گرفته توسط مسئولان وزارت علوم، از جمله آقایان فرجی دانا وزیر سابق و صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، و همچنین دروغ پردازی های صورت گرفته توسط برخی رسانه های خاص در 2 شکایتی تقدیم دستگاه قضائی خواهد شد.

 

این کمیته، شکایت خود را شامل موارد ذیل عنوان کرده است:

 

الف- شکایت از آقایان رضا فرجی دانا وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری و مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم به دلیل متهم کردن 3772 نفر با عنوان «بورسیه های غیرقانونی» و تعمیم خطای عده ای معدود به تعداد قابل توجهی از نخبگان کشور.

 

ب- شکایت از روزنامه هایی که به هر نحوی اقدام به ملکوک کردن حیثیت دانشجویان بورسیه کرده و فرآیند پذیرش آنان را غیرقانونی خوانده اند.

 

کمیته هماهنگی دانشجویان بورسیه در پایان اطلاعیه خود تاکید کرده است: برخی دانشجویانی که وزارت علوم بورسیه آنها را لغو کرده نیز، شکایتی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - پیرو اطلاعیه روز جمعه دوم آبانماه 1392 و زیرپا گذاشتن تعهدات دولت سابق- در حال تهیه دارند که به زودی تحویل مقامات قضایی خواهد شد.

 

 


وام ۵ میلیونی ازدواج متوقف شد



تسنیم: درحالی که پیش از این براساس مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها به متقاضیان واجد شرایط وام پنج میلیون تومانی برای ازدواج پرداخت می کردند بامحدود شدن منابع این بخش به شعب ابلاغ کرده اند که فقط وام ۳ میلیونی پرداخت کنند. سال ۹۱ شورای پول و اعتبار مصوبه ای داشت که طبق آن زوج های جوان متقاضی وام ازدواج در صورت داشتن شرایط می توانستند تسهیلات قرض الحسنه ۵ میلیون تومانی از شعب بانک‌ها دریافت کنند. این مصوبه در قالب بخشنامه ای البته به شعب بانک‌ها هم ابلاغ و با قید یک تبصره تاکید شد که شعب در صورت دارا بودن منابع می توانند این تسهیلات را به متقاضیان واجد شرایط وام ازدواج پرداخت کنند.

 

شورای پول واعتبار شرایط افزایش وام ازدواج به ۵ میلیون تومان را به شرح زیر مصوب کرده بود:

 

الف: افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای دخترانی که مهریه آنان تا ۱۱۰ سکه بهارآزادی می باشد.

 

ب: افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، برای پسرانی که قبل از ۲۵ سالگی ازدواج می کنند.

 

ج: افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب،هر یک از دختران یا پسرانی که یکی یا هر دوی آنها فاقد پدر می باشند.

 

د: افزایش مبلغ بیست میلیون ریال به سقف تسهیلات ازدواج مصوب، هر یک از دختران یا پسرانی که دانشجوی دانشگاه ها یا طلبه حوزه های علمیه و در جال تحصیل می باشند.

 

لازم به ذکر است که طی سال های اخیر به دلیل کمبود منابع قرض الحسنه در سیستم بانکی پرداخت وام ازدواج با مشکلات فراوانی همراه بود و حتی در مقطعی متوقف هم شد هرچند دولت یازدهم و بانک مرکزی طی تصمیمی به بانک‌ها دستور از سرگیری پرداخت این تسهیلات را صادر کردند.

 

در مدتی که پرداخت وام ازدواج با اختلال همراه بود و حتی بعد از شروع مجدد پرداخت گسترده این تسهیلات در شعب متقاضیان واجد شرایط می توانستند وام ۵ میلیونی را در قالب تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت کنند اما به تازگی با خبر شدیم که تعدادی از بانک‌ها به صورت کلی پرداخت این تسهیلات را از دستور کار خارج کرده اند. یکی از بانک‌های دولتی با ابلاغ بخشنامه ای به شعب خود تاکید کرده که پرداخت وام ازدوج ۵ میلیون تومانی از ۳۰ شهریور ۹۳ متوقف شده و فقط تسهیلات ۳ میلیون تومانی در قالب وام ازدواج پرداخت می شود. کسب اطلاع خبرنگار ما از شعب این بانک و تعداد دیگری از بانک‌های پرداخت کننده وام ازدواج حکایت از آن دارد که هم اکنون پرداخت وام ازدواج طبق روال در حال انجام است ولی شعب به مردم تاکید می کنند که فقط وام سه میلیون تومانی می دهند.
 

 

 

سخنان اردوغان دروغ از آب درآمد



رهیاب‌نیوز: مقامات منطقه کوبانی ادعای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر موافقت حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه با ورود ۱۳۰۰ تن از عناصر گروهک ارتش آزاد به عین العرب را رد کردند. مقامات منطقه کوبانی ادعای رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در خصوص ورود ۱۳۰۰ تن از عناصر گروهک تروریستی ارتش آزاد به عین العرب را رد کردند. رئیس‌جمهور ترکیه ساعاتی پیش مدعی شده بود که حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه با ورود ۱۳۰۰ جنگجوی ارتش آزاد به عین العرب موافقت کرده است.

 


کوثری: مشاوران روحانی اطلاعات غلط می دهند


مهر: اساعیل کوثری با انتقاد از اظهارات اخیر رئیس جمهور در خصوص بورسیه ها و مطرح کردن این موضوع به عنوان علت اصلی استیضاح فرجی دانا گفت: رئیس جمهور اعلام می کنند که گزارشی در مورد بورسیه ها در اختیار دارند، چرا شعار می دهید؟ بیایید و با اعلام گزارش متخلفان را معرفی کرده و آنها را از این امتیاز محروم کنید. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما شجاعت این را هم داشته باشید که اگر تخلفی صورت نگرفته، به ملت اعلام کنید که اشتباه کرده اید. وی با تاکید بر اینکه استیضاح وزیر علوم بخاطر بورسیه ها نبود، تصریح کرد: مشاورانی که اطراف رئیس جمهور هستند اطلاعات غلط به ایشان می دهند و متاسفانه فقط از این کانال ها اطلاعات به رئیس جمهور می رسد.

 

 


پیوند قلب مُرده برای اولین بار در جهان


ایسنا: جراحان استرالیایی برای نخستین‌بار در جهان موفق شدند یک قلب مرده را به بدن یک بیمار پیوند بزنند. جراحان بیمارستان «سنت وینسنت» استرالیا برای نخستین بار در جهان یک قلب مرده را در سینه یک بیمار پیوند زدند. این اقدام شگفت‌انگیز جراحان استرالیایی می‌تواند شمار نجات‌یافتگان جراحی پیوند قلب را 30 درصد افزایش دهد.

 

از عمل جراحی پیوند قلب مرده با عنوان «تغییر پارادایم» یاد می‌شود که موفقیت در انجام آن میزان موجودی قلب برای انجام پیوند را به شدت افزایش خواهد داد. تا پیش از این عمل پیوند قلب تنها با اهدای قلب بیماران مرگ مغزی که قلب آنها همچنان می‌تپید، امکان‌پذیر بود. اما تیمی از جراحان بخش پیوند قلب و ریه بیمارستان «سنت ونیسنت» امروز (جمعه) اعلام کردند تاکنون سه جراحی پیوند قلب با استفاده از قلب‌های اهدایی بیمارانی که قلب آنها 20 دقیقه از کار افتاده بود را با موفقیت انجام داده‌اند. از بین این سه بیمار که پیوند قلب دریافت کرده‌اند دو نفر به خوبی بهبود یافته‌اند و نفر سوم نیز که به تازگی این پیوند روی او انجام شده همچنان تحت مراقبت ویژه قرار دارد.

 

«پیتر دونالد»، جراح متخصص قلب و رئیس بخش پیوند قلب و ریه بیمارستان «سنت ونیسنت» می‌گوید: حدود 20 سال است که روی این پروژه کار می‌کنیم. وی افزود: به دنبال این بودیم که ببینیم قلب تا چه مدت پس از باز ایستادن از حرکت می‌تواند به حیات خود ادامه دهد. سپس با استفاده از تکنیکی به نام «قلب در جعبه ماشینی» آن را دوباره احیاء کردیم. در این تکنیک خون موجود در قلب را پیش از قرار دادن در داخل ماشین به کلی استخراج کردیم و سپس قلب را در داخل ماشین گرم کردیم که دوباره شروع به تپیدن کرد. هر یک از قلب‌ها به مدت چهار ساعت داخل این ماشین‌ها قرار گرفتند تا آماده پیوند باشند. این شیوه منحصربه‌فرد می‌تواند پیشرفت قابل توجهی برای فائق آمدن به کمبود قلب پیوندی باشد.

 

 


وجود 250 هزار معلم مازاد در کشور


فارس: نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اکنون حدود 250 هزار معلم مازاد در کشور داریم، گفت: این یک معضل جدی و نیاز به توجه خاص دارد. جبار کوچکی‌نژاد عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران آموزش و پرورش مازندران در سالن اجتماعات مجتمع تفریحی توریستی میزبان بابلسر با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی آموزش و پرورش عدم پرداخت بودجه‌های فرهنگی است،خواستار پرداخت آن از سوی مسئولان مربوطه شد.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود 250 هزار معلم مازاد در کشور داریم، بیان داشت: این یک معضل جدی و نیاز به توجه خاص دارد. کوچکی‌نژاد خواستار افزایش اعتبار عمرانی آموزش و پرورش شد و گفت: در حال حاضر بودجه عمرانی آموزش و پرورش هفت درصد است که در صورت ارتقا آن به 10 درصد بسیاری از مشکلات حل می‌شود.
 

 


اینترنت همراه اول برخی مشترکان قطع می‌شود


مشرق: همراه اول می‌گوید که از یک ماه گذشته تاکنون، در فواصل زمانی مختلف پنج مرتبه پیامک جهت انجام تنظیمات مجدد برای این دسته از مشترکان ارسال شده است. همراه اول طی بیانیه‌ای گفته است که به منظور توسعه شبکه اینترنت و امنیت دسترسی کاربران، از روز شنبه (3 آبان ماه) استفاده از اینترنت همراه فقط برای گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که از تنظیمات HTTP استفاده می‌کنند و این سرویس برای WAPUser پشتیبانی نمی‌شود.  تعداد معدودی از مشترکان که هنوز از تنظیمات WAP برای سرویس اینترنت همراه خود استفاده می‌کنند که باید برای دریافت تنظیمات مجدد HTTP اقدام کنند، در غیر این صورت از روز فردا به سرویس اینترنت همراه دسترسی نخواهند داشت.

مشترکانی هم که از قبل تنظیمات HTTP را داشته‌اند نیازی به تنظیمات مجدد ندارند. همراه اول می‌گوید که از یک ماه گذشته تاکنون، در فواصل زمانی مختلف پنج مرتبه پیامک جهت انجام تنظیمات مجدد برای این دسته از مشترکان ارسال شده است.

در پیامک‌های ارسالی، راهنمای تنظیمات مجدد سرویس اینترنت همراه، به صورت "مدل گوشی را به شماره 8008 ارسال نمایید تا تنظیمات لازم برای شما ارسال گردد" یا "جهت دریافت تنظیمات جدید به لینک http://www.mci.ir/web/guest/gprs-and-mms-settings مراجعه نمایید" اعلام شده است.

 


لباس عروسی از ماسک آلودگی هوا


یک هنرمند چینی در پکن با دوخت لباس عروسی متفاوت نظرها را به سمت خود جلب کرده است. لباس مذکور با صدها ماسک صورت( مخصوص مقابه با آلودگی هوا) ساخته شده است.آلودگی هوای شهرهای بزرگ چین مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است.

 

نظر شما