شناسهٔ خبر: 1889139 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

راه‌اندازی قطار میانه - مشهد هفته​ای یک بار

معاون مسافری راه‌آهن از راه‌اندازی قطار میانه-مشهد با سیر یک‌ بار در هفته خبر داد و گفت: از زمان راه‌اندازی قطار تهران-کرج که با هدف کاهش ترافیک آزادراه تهران-کرج انجام شد، ضریب اشغال قطارها پایین است که تقاضا داریم مردم از این امکان استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

سید محمد راشدی در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در راستای کاهش ترافیک آزادراه تهران - کرج، استفاده بهینه از ظرفیت سیستم ریلی، کاهش مصرف سوخت، جلوگیری از افزایش بی رویه تولید آلاینده های زیست محیطی و کاهش سوانح رانندگی ، قطار تهران - کرج با همکاری بخش خصوصی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: این اقدام همچنین در راستای افزایش سهم حمل و نقل ریلی از حمل و نقل عمومی، توسعه قطارهای حومه ای و کاهش مصرف انرژی صورت گرفته است.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه آزادراه تهران - کرج پرتردد ترین جاده کشور است، افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد، در راستای کاهش بار ترافیکی این آزادراه و انتقال ترافیک به سمت ریل، خط آهن تهران - کرج را راه اندازی کند تا مسافران از این مسیر ریلی استفاده کنند.

راشدی اظهار داشت: متأسفانه از زمان راه اندازی قطار یاد شده تاکنون ضریب اشغال این قطارها تا حدی پایین است و استقبال مردم از این قطارها زیاد نبوده است.

معاون مسافری راه آهن یادآور شد: قطعاً کاهش اشغال صندلی ناوگان برای بخش خصوصی موجب ضرر و زیان خواهد شد.

راشدی با بیان اینکه سازمان قطار تهران - کرج، «ریل باس ارم» با ظرفیت 336 نفر است، اظهار داشت: این قطار روزانه دو بار در این مسیر سیر می کند و هر سیر آن بین تهران تا کرج حدود 45 دقیقه به طول می انجامد.

معاون مسافری راه آهن با بیان اینکه مبدأ حرکت از ایستگاه راه آهن کرج و مقصد آن ایستگاه راه آهن تهران است، اظهار داشت: بلیت این قطار به روش آنلاین یعنی عرضه در مراکز فروش بلیت قطار ، اینترنتی و با صدور قبض در داخل قطار انجام می شود.

وی یادآور شد: این قطار با مدت زمان سیر 45 دقیقه همه روزه ساعات 6 صبح و 17:35 عصر از کرج حرکت کرده و ساعات 16:30 و 19:00 عصر هر روز از تهران مراجعت می کند.

معاون مسافری راه آهن یادآور شد: ریل باس های «ارم» بدون نیاز به لکوموتیو و بصورت خود کشش بوده و با حداکثر سرعت 120 کیلومتر بر ساعت برای مسیرهای کوتاه و حومه ای شهرهای بزرگ استفاده می شود.

راشدی تأکید کرد : سرعت مناسب، ایمنی بسیار خوب، آلودگی کمتر محیط زیست و قابلیت جابه جایی انبوه مسافر، از مزایای را ه اندازی ‏ ریل باس ها است.‏

راه اندازی قطار میانه-مشهد با سیر هفتگی یک بار

راشدی بیان کرد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران از 11 مهر ماه قطار تهران - مهاباد با ادامه سیر تهران - مراغه را راه اندازی کرده است تا مردم منطقه مهاباد و مراغه بتوانند از این قطار استفاده کنند.معاون مسافری راه آهن این را هم گفت که به تازگی قطار میانه - مشهد با سیر هفتگی یک بار راه اندازی شده است.

نظر شما