شناسهٔ خبر: 18836601 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون کشتی | لینک خبر

رقابت هاي بین المللی کشتی جام فدراسیون كشتي آذربایجان/ (همراه با عكس)

صاحب‌خبر -
تيم كشتي فرنگي نوجوانان كشورمان با كسب 5 مدال طلا، 2 نقره و يك برنز به عنوان نايب قهرماني رقابت هاي بين المللي جام فدراسيون كشتي آذربايجان رسيد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون كشتي، تيم ملي كشتي فرنگي نوجوانان كشورمان از امروز (پنج شنبه) با 12 كشتي گير به مصاف رقباي خود در رقابت هاي بين المللي كشتي جام فدراسيون آذربايجان كه در شهر باكو برگزار مي شود، رفت.

در اين رقابت ها كه با حضور 122 كشتي گير از كشورهاي ايران، روسيه، آذربايجان، تركيه، گرجستان، اوكراين، ازبكستان، تاجيكستان، ليتواني، قزاقستان و بلاروس برگزار شد تيم ملي كشتي فرنگي كشورمان با كسب 5 مدال طلا، 2 نقره و يك برنز پس از تيم آذربايجان به عنوان نايب قهرماني رسيد و تيم گرجستان نيز سوم شد.

در اين مسابقات امير حسين حسيني، اميد آرامي، علي كبيري، حامد عبدولي و وحيد دادخواه در اوزان 50، 54، 69، 85 و 100 كيلوگرم به مدال طلا، سجاد عباس پور و سيد مجتبي حسيني در اوزان 42 و 100 كيلوگرم به مدال نقره و مصطفي كايد خورده در وزن 63 كيلوگرم به مدال برنز رسيدند.

نتايج كشتي گيران كشورمان در اين رقابت ها به شرح زير است:

در وزن 42 كيلوگرم سجاد عباس پور كه با شكست كشتي گيراني از كشورهاي آذربايجان و گرجستان (دو نماينده) به ديدار فينال رسيده بود در اين ديدار مقابل كشتي گير آذربايجاني شكست خورد به مدال نقره رسيد.
در وزن 46 كيلوگرم ايمان محمدي با نتيجه 13 بر 11 مقابل حريف قزاقستاني شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 50 كيلوگرم اميرحسين خوانساري كه كشتي گيران گرجستاني و قزاقستاني را با نتيجه 10 بر 2 و 5 بر يك در دور مقدماتي شكست داده بود با شكست ساير حريفان خود به ديدار فينال راه يافت و در اين ديدار نيز با شكست حريف قزاقستاني صاحب مدال طلا شد.
در وزن 54 كيلوگرم اميد آرامي قهرمان جهان در مبارزه با حريف آذربايجاني با ضربه فني به پيروزي رسيد وي در ديدار با ديگر نماينده كشور آذربايجان نيز با نتيجه 3 بر يك به برتري دست يافت. آرامي در مصاف با حريف سومش از كشور آذربايجان نيز با نتيجه 6 بر يك پيروز شد و به ديدار پاياني رسيد. وي در اين ديدار نيز آكاكي اوسياشويلي از گرجستان را مغلوب كرد و صاحب گردن آويز طلا شد.
محسن مدهني ديگر نماينده ي كشورمان در وزن 54 كيلوگرم ابتدا با ضربه فني نماينده كشور قزاقستان را شكست داد اما در كشتي بعد مقابل نماينده كشور گرجستان با نتيجه 5 بر 5 شكست خورد و از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 58 كيلوگرم مهرداد مومن زاده حريفي از ازبكستان را با نتيجه 6 بر صفر شكست داد و در ادامه به ديدار رده بندي راه يافت اما در اين ديدار مقابل حريف خود شكست خورد و پنجم شد.
در وزن 63 كيلوگرم مصطفي كايد خورده ابتدا كشتي گيري از آذربايجان را با ضربه فني شكست داد وي نماينده قزاقستان را نيز با نتيجه 7 بر 4 مغلوب كرد اما در نهايت به ديدار رده بندي راه يافت و در اين ديدار به مدال برنز رسيد.
در وزن 69 كيلوگرم علي كبيري ابتدا با نتيجه 14 بر 9 نماينده قزاقستان را شكست داد وي در كشتي بعد با نتيجه 7 بر يك حريف آذربايجاني را مغلوب كرد و راهي ديدار فينال شد. كبيري در اين ديدار نيز حبيب زاخاروف از تاجيكستان را شكست داد و قهرمان شد.
در وزن 76 كيلوگرم مهران سعادتي فر ابتدا با نتيجه 2 بر يك كشتي گير قزاقستاني را شكست داد اما با شكست 4 بر 2 مقابل ديگر حريف قزاقستاني در كشتي بعد از دور رقابت ها كنار رفت.
در وزن 85 كيلوگرم حامد عبدولي مقابل حريف قزاقستاني به پيروزي رسيد وي با پيروزي در كشتي هاي ديگر خود به ديدار فينال راه يافت و در اين ديدار با شكست ايوب يلامان از قزاقستان به مدال طلا رسيد.
در وزن 100 كيلوگرم نيز وحيد دادخواه ابتدا با نتيجه 10 بر 5 حريف ازبكستاني را شكست داد وي در دور بعد با شكست 10 بر 2 كشتي گير آذربايجاني راهي ديدار فينال شد در همين وزن سيد مجتبي حسيني حريف گرجستاني را با ضربه فني شكست داد و با غلبه بر ديگر حريفان خود به ديدار فينال راه يافت. وحيد دادخواه در ديدار فينال مجتبي حسيني را شكست داد و صاحب مدال طلا شد، مدال نقره نيز به حسيني رسيد.


نظر شما