شناسهٔ خبر: 18819621 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احمدی نژاد در جمع خبرنگاران:

برای حمایت از بقایی ثبت نام کردم/به قولم پای بندم

تهران- ایرنا- رئیس دولت نهم و دهم که برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد، به خبرنگاران گفت: برای حمایت از بقایی ثبت نام کردم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه که برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حضوریافته بود، افزود: مقام معظم رهبری سفارش کردند که به عنوان کاندیدا ثبت نام نکن. گرچه توصیه ایشان به معنای نهی نبود و توصیه بود. وی ادامه داد: توصیه ایشان مانع از حضور نبود و فشار گسترده ای از ناحیه اقشار مختلف مردم است که وارد انتخابات شوم اما من به قول اخلاقی که در انتخابات دادم، پایبندم.
رئیس دولت نهم و دهم خاطرنشان کرد: ثبت نام من برای حمایت از برادر عزیزم بقایی است و برای حمایت از ایشان ثبت نام کرده ام. بقایی مردی کارآزموده در دل انقلاب اسلامی، تربیت شده در دل انقلاب اسلامی، در دفاع از حقوق ملت سازش ناپذیر و در خدمت به مردم جزو پیشگامان است.
احمدی نژاد اضافه کرد: امروز جامعه بشری در آستانه تحولات بزرگ به سمت آرمان های تاریخی انسانی و الهی است. آرمانی که جامعه بشری بیش از 10هزار سال به دنبال آن بوده و فراز و فرودها و تلخ و شیرین های فراوانی را تجربه کرده است.
وی تاکید کرد: ملت ایران ، ملتی بزرگ، شایسته، تمدن آفرین و تاریخ ساز است.
رئیس دولت نهم و دهم یادآور شد: بنده، بقایی و مشایی جزو معدود کسانی هستم که تمام زندگی ما توسط نهادها و رسانه های گوناگون داخل و خارج و دستگاه های اطلاعاتی بارها شخم زده شده است.
احمدی نژاد با بیان این که همه زندگی ما شفاف است و در معرض دید همه بشریت و ملت ایران قرار داده ایم. افتخار داریم که فرصت خدمت گزاری به ملت را به ما عنایت فرموده است و این بزرگواری ملت ایران است.
از احمدی نژاد سوال شد اگر بقایی رد صلاحیت شود؛ برخلاف نهی رهبری، شما در انتخابات شرکت می کنید؟ که پاسخ داد: عجله نکنید !!
وی در پاسخ به سوالی در خصوص تحلیل های ارائه شده در خصوص بقایی گفت: یعنی من باید پاسخ تحلیل ها را بدهم؟ چرا نباید بقایی تایید شود؟ قرار نیست که هر چه شما می خواهید من بگویم. رسانه ها سوالات خود را زدند اما پاسخ من را منتشر نکردند.
این داوطلب دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری درباره این که شما کاندیدای پوششی بقایی هستید یا نه؟ گفت: کاندیدای پوششی یعنی چی؟ من صریح جواب دادم.
احمدی نژاد در پاسخ به این سوال که اگر بقایی رصد صلاحیت شود، شما شرکت می کنید؟ گفت: شما چی فکر می کنید؟ چرا نباید تایید شود. اصل بر برائت است برای همه ملت.
وی همچنین در خصوص لزوم پایبندی به قانون در تمام مراحل انتخابات اظهار کرد: تمام آحاد ملت ایران، از من تا شما و بقیه همه باید رعایت کنند. مقام معظم رهبری هم فرمودند قانون برای همه است. برای آفتابه دزد که نیست.
ثبت نام محمود احمدی نژاد در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در حالی انجام شد که وی در ششم مهرماه 95 در نامه ای خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشته بود «... حضرتعالی توصیه فرمودید که در این دوره به مصلحت نیست بنده در انتخابات شرکت نمایم و اینجانب نیز تبعیت خود را اعلام نمودم.
ضمن تشکر از بیانات مهم حضرتعالی در جلسه درس خارج فقه مورخ پنجم مهرماه جاری، به استحضار می رسانم که در عمل به منویات رهبر بزرگوار انقلاب،‌ برنامه ای برای حضور در عرصه رقابت های انتخاباتی سال آینده ندارم...»
ثبت نام داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تا 26 فروردین ماه سال جاری ادامه دارد.
سیام**6084*9254*1429
خبرنگار: امیرخان زاده*سجاد خسروانیان**انتشار:محسن طاهرزاده

انتهای پیام /*

نظر شما