شناسهٔ خبر: 18815682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تکذیب ادعای جدید ترامپ مبنی بر ایجاد 600 هزار شغل در آمریکا

دونالد ترامپ ادعا می‌کند از زمان آغاز دوره ریاست‌جمهوری خود 600 هزار شغل ایجاد کرده است.

صاحب‌خبر -
تکذیب ادعای جدید ترامپ مبنی بر ایجاد 600 هزار شغل در آمریکا به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیوز ویک، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در جلسه ای با تجار مطرح این کشور در کاخ سفید ادعا کرد به وعده خود برای ایجاد شغل عمل کرده است و این جمله که «او بزرگترین کارآفرینی است که خداوند تاکنون آفریده» را محقق می‌کند. وی در این جلسه گفت: «ما در این فرصت کوتاه 600 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم».
 
این در حالیست که اطلاعات منتشره از سوی دولت آمریکا این ادعای ترامپ را رد می‌کند. آمار اولیه وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد 219 هزار شغل در ماه فوریه و 98 هزار شغل در ماه مارس ایجاد شده است که جمعاً 317 هزار فرصت شغلی را شامل می‌شود.
 
ترامپ از همان ابتدا ایجاد فرصت شغلی را در دستور کار دولت خود قرار داد. برخی از شغل‌هایی که ترامپ ایجاد آنها را به خود نسبت می‌دهد حتی پیش از آنکه او برای نامزدی در انتخابات اقدام کند برنامه‌ریزی شده بودند.
 
در سال 2017 ماهانه به طور متوسط 178 هزار شغل در آمریکا ایجاد شده است. این تعداد نسبت به مدت مشابه در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما کاهش یافته است و دونالد ترامپ برای تحقق وعده خود مبنی بر ایجاد 25 میلیون شغل در یک دهه آینده راه دشواری را پیش رو دارد.
 
انتهای پیام/

نظر شما