شناسهٔ خبر: 1880352 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی :

عالم به زمان بودن به معنای شناخت ظرفیت ها و تهدیدات است

عالم به زمان بودن به معنای شناخت موقعیت های سیاسی و فرهنگی، درک اقتضائات، مخاطب شناسی، درک وظائف، شناخت ظرفیت ها و تهدیدات است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجمع مبلغان ماه محرم اصفهان با بیان اینکه شناخت انقلاب اسلامی لازمه زمان شناسی است، گفت: انقلاب اسلامی تشیع و ایران را در جهان قدرتمند کرد.

وی با بیان اینکه روایات دینی عالم بودن به زمان را از ویژگی های عالمان دینی دانسته است، تاکید کرده اند، گفت: عالم به زمان بودن به معنای بررسی جزئیات اخبار سیاسی و احوالات افراد نیست. 

واعظی گفت: عالم به زمان بودن به معنای شناخت موقعیت های سیاسی و فرهنگی، درک اقتضائات، مخاطب شناسی، درک وظائف، شناخت ظرفیت ها و تهدیدات است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: بر همین اساس هر روحانی زمان شناسی از اتفاقات سیاسی و فرهنگی و توطئه های دشمن متعجب نمی شود.

وی گفت: درک انقلاب اسلامی در زمان ما شاه کلید زمان شناسی است زیرا تحولات عمیقی در جهان اطراف ما گذاشت و این به برکت هدایت های امام خمینی (ره) و ایثار شهداست.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: انقلاب اسلامی معادلات جهان را به هم ریخت و گفتمان جدیدی را به عرصه سیاسی اجتماعی وارد کرد.

وی با بیان اینکه در دوره استعمار کهن، کشورهای مستبد از طریق لشکر کشی و قدرت نظامی خواسته های خود را در دیگر کشورها محقق می کردند، ادامه داد: در دوره استعمار نو، نهادهای اقتصادی و سازمان های جهانی اهرم فشاری برای تحقق اهداف دیگر کشورها شدند.

حجت الاسلام واعظی گفت: انقلاب اسلامی قدرت دیگری غیر از قدرت نظامی و سیاسی و اقتصادی را وارد ادبیات جهانی کرد و آن قدرت معنایی و گفتمانی انقلاب اسلامی بود و فرهنگ کانون قدرت انقلاب اسلامی شد.

وی اظهار کرد: دشمن پس از شکست در جنگ سخت، ابزار خود را تغییر داد و امروز به جای 3-4 شبکه فارسی زبان، بیش از صد شبکه فارسی زبان ارزشهای انقلاب اسلامی را هدف قرار داده اند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ارزشهای انقلاب اسلامی مبتنی بر فطرت است و فطری بودن آن موجب تسخیر قلوب می شود، گفت: در جنگ نرم دشمن تلاش می کند قدرت معنایی انقلاب اسلامی را از نسل جوان بگیرد.

وی با اشاره به کمبودهای نظامی در سالهای دفاع مقدس، خاطر نشان کرد: قدرت فرهنگی ایران بود که در این جنگ نابرابر برتری ایران اسلامی را رقم زد و موجب شد برای اولین بار در چند قرن اخیر جنگی علیه ما راه بیافتد و یک وجب از خاک کشور را از دست ندهیم.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: حادثه عاشورا در گفتمان انقلاب اسلامی نقش کلیدی داشت و امام خمینی (ره) با بهره گیری از این ظرفیت انقلاب خود را از مساجد و هیاتهای مذهبی آغاز کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: امروز دشمن به دنبال ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی است ولذا باید به گونه ای عمل کنیم که در زمین دشمن بازی نکنیم.

وی ادامه داد: باید بین تکفیری های نظری و عملیاتی که با عناوین وهابیت و داعش شناخته می شوند و جهان اهل تسنن تفاوت قائل شد و با حفظ وحدت زیبایی کلام اهل بیت (ع) را بین کرد.

نظر شما