شناسهٔ خبر: 18779632 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

#آخوندی یک سال پیش فیلتر شده بود

صاحب‌خبر -

ایرنا- در پی واکنش هفته گذشته عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با یکی از خبرنگاران درحاشیه جلسه دولت، کاربران فضای مجازی با استفاده از هشتگ آخوندی (#آخوندی) در شبکه اجتماعی اینستاگرام به این برخورد واکنش نشان دادند.
در این زمینه گزارش هایی مبنی بر پالایش و فیلتر این هشتگ در فضای مجازی و انتصاب این فیلتر شدن در افکار عمومی به وزارت ارتباطات منتشر شده است. در همین رابطه، حامد رضا اسماعیلی مدیر کل روابط عمومی شرکت زیرساخت فیلتر شدن هشتگ آخوندی را مربوط به فروردین سال گذشته دانست و گفت: تصمیم درباره فیلتر یا رفع فیلترینگ در حوزه اختیارات وزارت ارتباطات نیست و این وزارتخانه، تنها اجراکننده حکم مراجع قضایی است.
وی با بیان اینکه دستور برای فیلتر هشتگ آخوندی فروردین پارسال از سوی مراجع قضایی صادر و به شرکت زیرساخت برای اجرا ابلاغ شده بود، گفت: صبح روز شنبه نیز با حکم همان مرجع رفع فیلتر آن انجام شد و اکنون این هشتگ رفع فیلتر شده است.
اسماعیلی درباره چرایی پالایش این کلیدواژه از سوی مرجع قضایی در سال گذشته افزود: مرجع اطلاع رسانی در این زمینه دبیرخانه کمیته تعیین مصادیق است و وزارت ارتباطات خود را امین مردم دانسته و به دنبال اجرای کامل قوانین و رعایت حقوق شهروندی است. وی گفت: شکایت های متعدد دیگری درباره فعالیت های گروه های سیاسی در فضای مجازی دریافت کرده ایم که این شکایات برای رسیدگی به دبیرخانه کمیته تعیین مصادیق ارجاع داده شده است.

نظر شما