شناسهٔ خبر: 1872803 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

اعدام‌شیخ‌نمروشادی‌مفتی‌وهابی+عکس

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان به نقل از شیعه نیوز، شیخ "نمر باقر النمر" پس از تحمل بیش از ۸۰۰ روز زندان و گذراندن ۱۳ جلسه محاکمه از سوی دادگاه ریاض به اعدام محکوم شد.

"عبدالرحمن السدیس" یکی از مفتی های وهابی سعودی در واکنش به این موضوع در توئیتی نوشته است: چه بسیار از شنیدن این خبر خوشحال شدم، خدایا آن را زودتر عملی کند، و ای کاش به صلیب نیز کشیده شود تا عبرتی برای دیگران باشد.


پس از آنکه ریاض حکم اعدام شیخ " النمر" را صادر کرد، موج واکنش ها به این حکم از سوی شخصیت های مختلف سیاسی در کشورهای مختلف آغاز شد. چندین تن از مراجع ایران نیز به این اقدام واکنش نشان دادند.

آیت الله مکارم شیرازی اعلام کرد: حکم اعدام النمر نفرت و خشم تمام شیعیان و اهل سنت از عربستان را به همراه خواهد داشت. آیت‌الله سبحانی اظهار داشت: امیران سعودی تصور نکنند با اعدام آیت الله نمر کار اعتراض به پایان می‌رسد . آیت الله صافی گلپایگانی خواستار اقدام سریع مسئولین جهت لغو این حکم شد. آیت الله نوری همدانی نیز اعلام کرد که اعدام شیخ النمر جهان اسلام را در مقابل عربستان قرار می‌دهد.


همچنین "صدر الدین القبانجی" امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه تاکید کرد: مقامات سعودی با صدور حکم اعدام برای شیخ النمر مرتکب اشتباه بزرگی شده اند. وی با هشدار درباره احتمال اجرای حکم اعدام این عالم برجسته شیعیان عربستان، تاکید کرد: مقامات سعودی با این اقدام گور خود را با دستان خودشان حفر کرده اند.

حزب الله عراق نیز تهدید کرده در صورتی که سعودی شیخ النمر را اعدام کند این جنبش نیز چند تبعه عربستانی که در نزدش اسیر هستند را اعدام خواهد کرد.

این اعتراض‌ها همچنان ادامه دارد و تا کنون مقامات سعودی هیچ واکنشی رسمی به آن نشان نداده اند.

نظر شما