شناسهٔ خبر: 18701893 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

نام جدید AOL و یاهو توسط وریزون انتخاب شد: Oath

لحظه ای که بسیاری منتظرش بودند، بالاخره فرارسید و رنگ واقعیت به خود گرفت. وریزون قرار است دو سرویس یاهو و AOL را با هم ادغام کند و نام جدیدی هم برای آن در نظر گرفته است. همزمان با رونمایی از گلکسی S8، شایعاتی پیرامون رونمایی از گلکسی نوت ۷ جدید سامسونگ به گوش رسید؛ حال پس از گذشت ده روز به نظر می رسد این شایعات در حال رنگ واقعیت به خود گرفتن هستند. به نظر می رسد انتظار نسبتاً طولانی کاربران ساعت های هوشمند شرکت ال جی برای عرضه اندروید ویر ۲ به پایان رسیده، چرا که انتشار این آپدیت برای مدل های «G Watch R» و «Urbane» آغاز شده است. به تازگی تلفن همراه جدیدی از موتورولا با شماره مدل «XT1773» در اسناد رگولاتوری کشور آمریکا رویت شده است. از شواهد امر چنین برمی آید که این محصول جدید همان Moto E4 پلاس باشد، موبایلی که ظاهراً قرار است با باتری غول پیکر ۵ هزار میلی آمپر ساعتی روانه بازار شود. دولت ترامپ در چند ماهی که بر سر کار آمده نشان داده که احترام خاصی برای حریم خصوصی شهروندان آمریکایی قائل نیست. کمپانی توییتر به تازگی از دولت این کشور به خاطر درخواست های مکرر برای تحویل اطلاعات حساب های کاربری متعلق به مخالفین ترامپ شکایت کرده است. دسترسی به محتوای ناسالم و غیراخلاقی موضوعی است که هنگام دسترسی شهروندان به اینترنت مخاطرات و تهدیدهای متعددی به همراه داشته و برای خانواده‌ها نگرانی‌های بسیار ایجاد می‌کند. از اینرو، حفظ امنیت و پاکی فضای مجازی از سال‌ها پیش دغدغه مسوولان مختلف بود و برای پالایش این فضا طرح‌های مختلفی چون اینترنت پاک و بعدها فیلترینگ هوشمند در دستور کار قرار گرفت. به تازگی تصاویری منتسب به موبایل OnePlus 3T در فضای مجازی منتشر شده است که این اسمارت فون پرچمدار را با رنگ «کروم براق» به نمایش در می آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، Oath نامی است که وریزون برای ترکیب یاهو و AOL در نظر گرفته است و توییتی که مدیرعامل AOL یعنی تیم آرمسترانگ منتشر کرده موضوع ادغام این دو شرکت اینترنتی و تبدیل شدن آن ها به یک شرکت را تایید می کند. آن ها حتی یک هشتگ مشخص هم برای این منظور در نظر گرفته اند: TakeTheOath#.

از سوی دیگر، ماریسا مایر که مدیرعامل شرکت یاهو است و بر هیچ کس پنهان نیست که او نتوانست آن طور که باید یاهو را به روزهای خوب خود بازگرداند، به هیچ وجه از خبر ترکیب یاهو با AOL و نام جدید آن یعنی Oath راضی نیست. این مسئله چندان تعجب برانگیز نیست، چرا که او به زودی از سمت خود در یاهو برکنار خواهد شد و صاحبان Oath بدون او، شرکت جدید را خواهند گرداند.

یکی از دلایل تصمیم وریزون برای انتخاب نام جدید احتمالاً به هک شدن های پیاپی یاهو به خصوص در اواخر سال 2016 باز می گردد که موجب شد نام آن بیش از پیش خدشه دار شود و محبوبیت خود را بین کاربران از دست دهد.

البته بد نیست بدانید که Oath تنها نامی نیست که از این قرارداد حاصل می شود، بخشی از وریزون که اهمیت آن برای این شرکت کمتر است، به Altaba تغییر نام پیدا می کند. جالب است که این دو نام، یعنی Oath و Altabeta در رسانه های مختلف چندان مورد توجه قرار نگرفته اند. قرار است این قرارداد تا اواخر ماه جاری میلادی اجرایی شود.

نظر شما