شناسهٔ خبر: 18672138 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

موفقیت‌های ورزش بام نفتی ایران در سالی که گذشت

گچساران - ایرنا - شهرستان گچساران که به بام نفتی ایران شهرت دارد در یک سال گذشته شاهد موفقیت‌های چشمگیری در عرصه ورزش بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این شهرستان 120 هزار نفری از معدود شهرستان‌های کوچک ایران است که در لیگ‌های برتر کشوری و زیرگروه 20 نماینده دارد.
کسب مقام چهارمی در لیگ قهرمانان آسیا و نائب قهرمانی تیم هندبال مردان در لیگ برتر، دستیابی به رتبه سوم لیگ برتر واترپلو، کسب مقام چهارمی لیگ برتر فوتبال نوجوانان، راه‌یابی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در جمع هشت تیم مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال و مرحله دوم لیگ دسته دوم فوتبال از مهمترین موفقیت‌های ورزش گچساران در یک ساله گذشته بوده است.
**موفقیت‌های چشمگیر تیم فوتبال در سایه همدلی
سرمربی تیم فوتبال نفت و گاز گچساران در لیگ دسته دوم فوتبال گفت که تیم نفت و گاز این شهرستان با حضور شایسته در محله یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور و قرار گرفتن در صدر جدول گروه نخست مرحله نهایی لیگ دسته دوم فوتبال کشور شایستگی‌های خود را نشان داد.
داریوش یزدی اظهار داشت که این موفقیت‌ها نتیجه تلاش مسئولان، حمایت تماشاگران و پشتکار اعضای تیم فوتبال نفت و گاز گچساران است.
**هندبال گچساران فراتر از ایران
سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران با اشاره به حمایت رسانه‌های ارتباط جمعی و تماشاگران حتی در بازی‌های بیرون از خانه و حمایت جامعه ورزش گفت که کسب مقام چهارم در لیگ قهرمانان آسیا و نائب قهرمانی لیگ برتر هندبال مردان ایران دستاورد عزم یک شهر برای اثبات توانمندی‌های ورزش این خطه است.
مهران کیخاهی دیدار صمیمی مسئولان و جامعه ورزش و تلاش مسئولان برای دادن پاداش به بازیکنان را یادآور شد و گفت که حمایت همه جانبه ای از سوی مسئولان و مردم در این فصل شد که جای تقدیر دارد.
وی انگیزه بالا برای کسب پیروزی را از دیگر عوامل موفقیت نفت و گاز گچساران در بیست و پنجمین دوره مسابقات لیگ برتر و رقابت‌های آسیایی امسال دانست.
سرمربی تیم هندبال نفت و گاز گچساران در لیگ برتر با یادآوری راه‌یابی این تیم برای دومین بار به مسابقات آسیایی ابراز امیدواری کرد این بار با تجربه تر از نخستین حضور نتایج بهتری کسب کنیم.
تیم نفت و گاز گچساران 18 بازی در لیگ برتر هندبال سال جاری انجام داد که با 12 برد، 2 تساوی و 26 امتیاز کسب کرد و با یک امتیاز اختلاف نسبت به قهرمان یعنی شهرداری کاشان نائب قهرمان شد.
** سربلندی تیم واترپلو با بازیکنان جوان بومی و جوان
سرمربی تیم نفت و گاز گچساران در لیگ برتر واترپلو گفت که تیم واترپلوی این شهرستان با وجود بازیکنان جوان نتایج قابل قبولی در لیگ برتر سال 1395 کسب کرد.
پژمان بارون زاده افزود: این تیم سال جاری پنج پیروزی، 2 تساوی، 113 گل زده و 107 گل خورده نتایج بهتری نسبت به فصل قبل خود در این رقابت‌ها کسب کرد.
**ظرفیت‌های ورزش بانوان گچساران
سرمربی تیم بانوان هندبال نفت و گاز گچساران نیز گفت: تیم جوان و با انگیزه هندبال نفت و گاز با ترکیب بومی در این رقابت‌های دسته اول هندبال کشور حضور یافت و توانست با انسجام تیمی توانست به مقام سومی برسد.
اعظم صمیمی افزود: تیم‌های شرکت کننده در این رقابت از آمادگی خوبی برخوردار بودند اما توانایی بالای هندبالیست‌های نفت و گاز گچساران این تیم را به عنوان یکی از مدعیان اصلی فینال این دوره مطرح کرد.
رقابت‌های هندبال لیگ دسته اول بانوان کشور با حضور تیم‌های نفت و گاز گچساران، مشهد، بهبهان، نوشهر، ملایر، پیشگامان تهران، سنندج، قزوین، تهران جنوب شرق، بوشهر، طرقبه شاندیز، فارس، شاهین شهر، بیمارستان ام لیلای هرمزگان، همدان و مازندران برگزار شد.
وی اظهار داشت: تیم هندبال بانوان نفت و گاز گچساران در این رقابت‌ها که در بهمن ماه سال 1395 برگزار شد، با کسب پنج پیروزی و سه شکست به این مقام دست یافت.
** آینده سازان فوتبال گچساران
سرپرست تیم فوتبال نوجوانان نفت و گاز گچساران گفت که کسب مقام چهارم در لیگ برتر نوجوانان از سوی فوتبالیست‌های جوان و بومی این شهرستان نشان دهنده پویایی فوتبال این شهرستان در سال‌های آینده است.
محمدرضا یزدان شناس از حمایت تماشاگران و حمایت مسئولان برای برگزاری موفق بازی‌های لیگ برتر قدردانی کرد.
** پیامدهای مثبت ورزش قهرمانی در جامعه
رئیس اداره ورزش و جوانان گچساران با اشاره به اهمیت ورزش قهرمانی در ایجاد سرگرمی‌های سالم بین نسل جوان گفت که ورزش این شهرستان دارای قابلیت‌های فراوانی در سطح ملی و بین المللی برای درخشش است.
فریدون عبدالخانی افزود که قدردانی از چهره‌های برتر و موفق ورزشی یکی از راهکارهای افزایش انگیزه در ورزشکاران برای تلاش بیشتر است.
وی با یادآوری حضور تیم‌های ورزشی گچساران در سطح اول ملی افزود: ساخت و نصب تندیس پدر بوکس ایران حسن باشت باوی و تقدیر از او یکی از برنامه‌هایی بود که برای ایجاد انگیزه در دیگر ورزشکاران شاخص برگزار شد.
عبدالخانی همچنین به اهمیت فرهنگ‌سازی برای جایگزینی ورزش‌های همگانی به جای بازی در فضای مجازی اشاره و از مسئولان برای برپایی جشنواره بازی‌های بومی و محلی مشک و ملار قدردانی کرد.
وی بیان کرد که سلامت روح و جسم انسان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در گرو ترویج ورزش است.
نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت که احیای بازی‌های بومی و محلی و حمایت از ورزش قهرمانی برای کاهش آسیب‌های فرهنگی امری ضروری است.
غلام رضا تاجگردون اظهار داشت که ایجاد سرگرمی‌های سالم مانند تماشای بازی‌های قهرمانی و برپایی جشنواره بازی‌های بومی محلی راهکاری برای غنی سازی اوقات فراغت نسل جوان است.
وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از بازی در فضای مجازی و کم تحرکی به عنوان چالش‌های امروزی، افزود که احیای بازی‌های بومی و محلی به عنوان سرگرمی‌های سالم نقشی گره‌گشا در افزایش روحیه نشاط مردم دارد.
تاجگردون بیان کرد که ترویج ورزش در سنین دبستان و پیش دبستان راهکاری برای تحرک فیزیکی نسل امروز و پیش گیری از اضافه وزن است.
شهرستان گچساران 16 هزار نفر ورزشکار دارد که چهار هزار نفر آنها بانوان هستند.
خبرنگار: فرزانه شریفی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
8143/6110

انتهای پیام /*

نظر شما