شناسهٔ خبر: 18625862 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان:

۶۶۰ ساعت جشنواره‌های نوروزی در استان گیلان برگزار می‌شود

R7877/P41362/S6,71/CT1

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: ۶۶۰ ساعت مراسم و جشنواره‌های مختلف در ایام نوروز در نقاط مختلف گیلان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا آذرپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به اینکه فرهنگ استان گیلان در تاریخ این سرزمین ریشه دار است اظهار داشت: جاذبه‌های طبیعی گیلان موجب می‌شود در همه فصل‌ها گردشگران زیادی به گیلان وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه "آیین نوروزگاه"، سال گذشته در 12 استان کشور اجرا شد بیان کرد: آیین نوروزگاه سال گذشته در 2 شهرستان گیلان به‌خوبی اجرا شد و استقبال چشمگیری نیز از آن به‌عمل آمد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گیلان تصریح کرد: امسال در تمامی شهرستان‌های گیلان آیین نوروزگاه را از دوم تا هشتم فروردین ماه برگزار کردیم.

آذرپور "نوروزگاه" را به معنی توجه به فرهنگ, آیین, رسوم و سنت‌های خاص هر سرزمین دانست و بیان کرد: بخش عمده آیین نوروزگاه مربوط به ایام نوروز است و نوروزی خوانی, چهارشنبه سوری سنتی و سایر آیین‌های نوروزی را در قالب نوروزگاه برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های نوروزی در اقصی نقاط گیلان ادامه دارد، عنوان کرد: 660 ساعت مراسم و جشنواره‌های مختلف با موضوعات مختلف را تدارک دیدیم.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از رشد 28 درصدی تردد خودرو به گیلان خبر داد و گفت: میزان اقامت گردشگران تا پایان روز هشتم فروردین در مقایسه با سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

آذرپور تاکید کرد: تلاش کردیم از ظرفیت تمامی واحدهای اقامتی نظیر خانه مسافر, خوابگاه‌های دانشجویی, کمپ‌ها و کلاس های مدارس برای اقامت مسافران استفاده کنیم.

وی از افزایش 10 درصدی بازدید مسافران از اماکن تاریخی که منجر به خرید بلیط می‌شود خبر داد و بیان کرد: استقبال خوبی از بناهای تاریخی گیلان شده است و شهرک تاریخی ماسوله و قلعه رودخان از جمله مکان هایی هستند که با استقبال خوب مسافران روبه رو شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گیلان استقبال گردشگران خارجی را از جاذبه ها و بناهای تاریخی گیلان خوب توصیف کرد و گفت: امسال با رشد 11 درصدی گردشگران خارجی مواجه بودیم.

آذرپور از حضور 435 ناظر و بازرس در سازمان‌های مختلف استان گیلان نظیر دانشگاه علوم پزشکی, تعزیرات و صنعت,معدن و تجارت خبر داد و گفت: هزار و 740 بازدید از واحدهای مختلف به‌عمل آمد که در مقایسه با سال گذشته 34 درصد رشد داشته و نتیجه آن منجر به یک تشویق, 84 تذکر و 6 اخطار کتبی شد.

وی از برپایی 68 ایستگاه صنایع دستی با بیش از 800 غرفه در استان گیلان خبر داد و افزود: 12 غرفه صنایع دستی کشور در استان گیلان دایر شده است و هنرمندان می‌توانند در این غرفه‌ها محصولات صنایع دستی خود را به‌صورت زنده و بدون واسطه به مهمانان عرضه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما