شناسهٔ خبر: 18625819 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پس از مخالفت با قانون پیشنهادی ترامپ صورت گرفت:

اعلان جنگ دونالد ترامپ علیه «جمهوریخواهان محافظه‌کار»

رئیس جمهور آمریکا گفت که در صورت عدم حمایت جمهوریخواهان محافظه‌کار از دستورکار پیشنهادی وی، جمهوریخواهان باید در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۱۸ «با آنان مقابله نمایند».

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز»؛ «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز پنج شنبه با اِعلان جنگ علیه جمهوریخواهان محافظه کارِ عضو «کمیته آزادی مجلس نمایندگان» اظهار داشت که در صورت عدم حمایت این گروه از محافظه کاران از دستور کار پیشنهادی وی، اعضای حزب جمهوریخواه آمریکا باید در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ «با آنان مقابله نمایند».

ترامپ صبح روز پنج شنبه در واکنش به ممانعت این گروه از محافظه کاران از الغای قانون «مراقبت‌های مقرون به صرفه» پیشنهاد شده از سوی وی، در پیامی توئیتری نوشت: «کمیته آزادی در صورت عدم همراهی با گروه [جمهوریخواهان] به کل دستور کار جمهوریخواهان لطمه خواهد زد».

در ادامه این پیام توئیتری آمده است: «ما [جمهوریخواهان] باید در [انتخابات میان دوره‌ای] ۲۰۱۸ با آنان و دموکرات‌ها مقابله کنیم».

این اعلان جنگ نشان‌دهنده حمایت ترامپ از جمهوریخواهانی است که در انتخابات میان دوره‌ای ۲۰۱۸ با قانونگذاران هم حزبی ولی مخالف او رقابت خواهند کرد؛ موضعی که از پشتیبانی «استیو بانون» استراتژیست اصلی ترامپ نیز برخوردار است.

نظر شما