شناسهٔ خبر: 18625807 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گابریل: بازار داخلی اروپا یک منوی غذای باز برای انگلیس نیست

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما وزیر خارجه آلمان گفت: بازار داخلی اروپا یک منوی غذای باز برای انگلیس نیست (که بتواند هر چه را خواست انتخاب کند). 

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان با حضور در پارلمان سراسری فدرال آلمان (بوندس تاگ) طی نطقی اظهار داشت: معتقدم در کنار کلیه بحثها و منازعاتی که پیرامون مساله برگزیت وجود دارد باید اطمینان یابیم که این قرابت صمیمانه ای که میان مردم ما و کشورهای ما وجود دارد با مذاکرات پیش رو به مخاطره نیفتد. ما باید همچنان با هم دوست بمانیم؛ حتی اگر این رای (به برگزیت) به یک جدایی بدل شود که گاهی اوقات در زندگی خصوصی افراد نیز چنین اتفاقی می افتد. 

وی افزود: برای دولت جمهوری فدرال آلمان روشن است که مهمترین شرط برای شروع مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توجه به حفظ منافع شهروندان بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا و نیز حفظ اتحاد و همبستگی اقتصادی، اجتماعی و نیز توجه به منافع سیاسی در میان اعضاء و از اینها گذشته موسسات و نهادهای اتحادیه اروپاست. وی با تاکید بر اهمیت بازار داخلی اروپا اظهار داشت: ما همواره به درستی تاکید کرده ایم که بازار داخلی اروپا یک منوی باز نیست و آزادی های چهارگانه آن، جزلاینفکی از آن است که از آن جمله، مساله آزادی تردد افراد در اروپاست که لندن نیز این مساله را درک کرده است.

نظر شما