شناسهٔ خبر: 18624741 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

سخنگوی وزارت خارجه روسیه:

ائتلاف بین‌المللی از کشته شدن غیرنظامیان جلوگیری کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: از ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا می خواهیم تا بر نابود کردن تروریست ها متمرکز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صدا و سیما، ماریا زاخارووا در نشست خبری هفتگی در مسکو گفت: عملکرد بعضی رسانه ها که تلاش می کنند اقدامات تروریست ها را توجیه کنند، ناامیدکننده است.از ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا می خواهیم تا بر نابود کردن تروریست ها متمرکز شود و از قربانی شدن غیرنظامیان در حملات هوایی اش جلوگیری کند. بعضی از طرف های غربی، سخنانی را می گویند که فراتر از تبلیغات رسانه ای است.

وی افزود: باید تلاش کرد تا از تمرکز بر انتقاد متقابل در حل بحران سوریه جلوگیری شود. روسیه برای همکاری با همه شرکای سیاسی خود به منظور حل بحران در سوریه آمادگی دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: بحران یمن باید به شیوه های مسالمت آمیز حل و فصل شود. حدود هفت میلیون یمنی به علت اینکه عده ای در امور این کشور دخالت می کنند، با فاجعه روبرو هستند.

زاخارووا افزود: تبلیغات در آمریکا با هدف متهم کردن مسکو به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور ادامه دارد. رسانه های آمریکای به انتشار اطلاعات جعلی درباره دیپلمات های روس ادامه می دهند.

وی افزود با وجود منابع گسترده ای که در موصل به کار گرفته شده است، این عملیات هنوز به اهداف خود نرسیده است. باید زنگ خطر را درباره اوضاع موصل به صدا درآورد زیرا اهالی این شهر از کمبود شدید دارو رنج می برند و خطر وقوع فاجعه در آن وجود دارد.

زاخارووا افزود: رسانه های جهانی در برابر آنچه در موصل رخ می دهد سکوت کرده اند که این مسئله تعجب آور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه خاطر نشان کرد: مسکو تلاش های پاریس برای مرتبط کردن کمک رسانی به سوریه به مسئله کنار رفتن بشار اسد از قدرت را تناقض آمیز می داند.

نظر شما